Thursday, September 4, 2008

Implementation of the shrine of love پياده با عشق تا حرم يار




I love to walk Shrine پياده با عشق تا حرم يار



پياده با عشق تا حرم يار
يك سري جاذبه ها هست كه ديدن آن چشم دل مي خواهد بس.
يكي از آنها ديدن عاشقاني است كه با پاي پياده به شوق حرم امام رضا (ع) ده ها كيلومتر راه را در گرما و سرما طي مي كنند تا به حرم برسند.بسياري از اين عزيزان حتي كفش هم نمي پوشند. آنها مسيرهاي بسيار طولاني را در خار و خاشاك ، سنگ و گل و ... مي پيمايند تا به حرم دوست برسند. آنچه در اينجا مشاهده مي نماييد مسير نيشابور به مشهد است. به همين گونه مسير هاي ديگري هم مانن مسير قوچان به مشهد نيز در اين روز ها شاهد اين عاشقان خواهيد بود.
در بين اين عاشقان از همه سن و همه قشر به چشم مي خورند ، ولي بيشتر آنها را روستا نشينان زحمتكش تشكيل مي دهند.آنها هر سال اين مراسم را برگذار مي نمايند تا در روز هايي مانند وفات امام رضا (ع) به حرم برسند. در بين راه قشر هاي مختلفي كمر همت به ياري رساندن به اين شيفتگان عاشق بسته اند.
در هياهوي تجملات شهري و زياده خواهي انسان هاي مادي گرا ، ديدن كاروان عاشقان پا برهنه ، آبي است براي تشنگان معنويت هاي ناب.
جا دارد توجه بيشتر براي امنيت و رسيدگي بهتر و در خور مهمان نوازي عاشقان فروتن از آنها به عمل آيد. ساخت جاده اي ساده در كنار جاده ي اصلي ، يا تسطيح محل رفت و آمد آنها ، ايجاد كمپ هاي مناسب بين راهي با امكانات سرويس هاي بهداشتي و كمك هاي پزشكي رفاهي مورد نياز اين گونه كاروان ها و كاروان هاي مشابه، برنامه ريزي هاي شايسته تر و در خور ميهمانان حضرت براي اسكان دادن اين عزيزان در مشهد و ... مي تواند گوشه اي از اين خدمات باشد. بايد با اطلاع رساني مناسب به مردم عزيز اين نكته را يادآور شد كه اهل هر مرام و مسلكي كه هستيد احترام گذاشتن به اينگونه معنويت ها از طرف هر نوع دين و مرامي كه باشد، شايسته برخوردي محترمانه و مهمان نوازي است. چه گردشگران براي زيارت بيايند و چه سياحت و چه هردوي اينها ، بايد اصول مهمان نوازي را كه از فرهنگ هاي شايسته ايرانيان است ، در نهايت كمال بكار بريم.

در پيوند هاي زیر، آلبوم هايي كاملي از جاذبه هاي گردشگري ايران ، خراسان  مشهد و مکان های دیگری را خواهيد ديد
  
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند



و سپس پیوند


کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.

در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید


و سپس روی پیوند های


  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید.
 گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .


براي ديدن عكس هاي كامل اين گزارش اينجا كليك نماييد.


































خانه




صفحه اول گردشگری مشهد