Tuesday, May 27, 2008

Kalat tourism گردشگری کلات 2



كلات Kalat




View Larger Map




خوش آمديد  Welcome 

در هر كجاي دنيا كه هستيد ، حضور شاد و پر امید شما    پر از بوي خوش پونه ها ، سرشار از ترنم باران هاي كوهستاني ، لبريز   ازصداي  دل انگيز پرندگان وحشي ، سيراب از چشمه ساران نقره فام ايران و دل   گرمتان  پر از عشق باد.

Mobile    +98     915 309 3733        همراه 
   ایمیل نگارنده   My email    mmoossavi[at]gmail[dot]com


 اگر   عکس ها و دیگر مطالب دیده نشدند از فیلتر شکن  هایی مانند اولتراسورف یا انواع دیگر آن که در تمام دستگاه های دولتی به وفور یافت می شود  ، استفاده نمایید . حتی خود آنها هم، به علت فیلتر گذاری بیش از حد مجبور هستند از فیلتر شکن استفاده نمایند.برای توضیح بیشتر روی سر مقاله اين بخش  کلیک نمایید و قسمت مربوط به فیلترینگ های کور را بخوانید.هیچیک از وبگاه های اینجانب فیلتر نشده بلکه دولت سرور های عظیمی مانند بلاگ اسپات ، فیلیکر و ... را فیلتر نموده و میلیون ها وبگاه نویس مفید به جامعه را که باید حامی و طرفدار آنها باشد به چالش کشیده است . لذا همه جا بدون استثنا از فیلتر شکن استفاده می کنند. از دفاتر روزنامه ها گرفته تا دستگاه های دولتی یا مراکز آموزشی .به قول حافظ : به حال مردم آن ملت ...

امیدوارم    از دیدن عکس ها و مطالب متنوع آن لذت ببرید و هنگامی که برای دیدن این    مکان های دیدنی و طبیعت زیبا تشریف می برید، برای حفظ محیط زیست و میراث  فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی ، نهایت دقت را بفرمایید.این جاذبه ها  سرمایه ی همه ایرانیان و همه بشریت است.




در پيوند هاي زیر، آلبوم هايي كاملي از جاذبه هاي گردشگري ايران ، خراسان  مشهد و مکان های دیگری را خواهيد ديد
  

اگر عکس ها باز و دیده نشدند، یک راه دیده شدن عکس ها ی همراه متن ،  استفاده از فیلتر شکن های مختلف است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند
و سپس پیوند
کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.
در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید
و سپس روی پیوند های

  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .گردشگری مشهد























عکس های گردشگری کلات


Kalat
For see photos click on one photo or click to below links.




http://www.flickr.com/photos/fotomohsen
/

http://www.flickr.com/photos/sunland/

برای دیدن عکس های مربوط به این مقاله روی پیوند های زیریا یکی از عکس های این مقاله کلیک نمایید. پس از باز شدن صفحه روی مجموعه عکس های گردشگری کلات کلیک نمایید.

عکس های گردشگری کلات a1





عکس های گردشگری کلات 2


كلات


نخستين بار نام كلات در شاهنامه فردوسي آمده و داستان حماسي فرود پسر سياوش در آن ديار كه حد فاصل قلمرو ايرانيان و تورانيان بوده رقم خورده است.
دوران عظمت و افتخار كلات به زمان افشاريان باز مي‌گردد زيرا نادرشاه از اين شهر به عنوان يكي از نواحي استراتژيك سرزمينهاي زيرنفوذش استفاده كرده بود.
شهرستان كلات در شمال شرقي كوه‌هاي هزارمسجد و شمال مشهد به دليل محصور شدن در سلسله كوههاي شمالي از شرايط آب و هوايي ويژه‌اي برخوردار است.
زمستان سرد و تابستان معتدل و جاري بودن رودخانه‌هاي لايين، چرم‌سو، علي بولاغ ژرف، ايسيق‌سو و قلعه‌نو كه همگي از كوههاي هزارمسجد سرچشمه مي‌گيرند موجب شده تا محصولات باغي و همچنين برنج بسيار مرغوبي در اين منطقه به عمل آيد.


شهرستان کلات از شهرستانهای استان خراسان رضوی می‌باشد. مرکز این شهرستان شهر کلات است و شهرزو دیگر شهر آن است. در سال ۱۳۸۵، این شهرستان تعداد ۴۰٬۶۶۷ نفر جمعیت داشته‌است. این شهرستان درشمال شرقی ایران و خراسان قرار گرفته که از شمال بوسیله تپه ماهورهای نسبتاً پست به طول ۱۸۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان همجوار است. و ازجنوب به کوه هزارمسجد و شهرستان مشهد، از شرق به شهرستان سرخس و از سمت غرب به شهرستان درگز محدود می‌شود. فاصله این شهر با مشهد ۱۴۵ کیلومتر، با جاده‌ای کوهستانی است.
شهرستان کلات نادر در
۵۹ درجه و ۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه تا ۶۰ درجه و ۲۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه طول شرقی
و ۳۶ درجه و ۲۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه تا ۳۷ درجه و ۱۷ دقیقه عرض شمالی قرار دارد.
این شهرستان در منطقه نیمه معتدل کوهستانی قرار دارد و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و در مناطق پست هوایی معتدل در کوهپایه‌هاست. بلندترین نقطه آن ۳۰۵۹ متر از سطح دریا در ارتفاعات هزار مسجد و پست ترین نقطه آن ۴۵۰ متر در محل خروجی رودخانه چهچه در مرز ترکمنستان است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند



و سپس روی پیوند های



  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. 
 اگر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران از نظر سانسور نمودن با هم متفاوت هستند.
.


آثار تاريخي كلات:

عمارت خورشيد:



اين بنا كه در افواه مردم به قصر خورشيد معروف شده يك برج مقبره‌اي نيمه‌تمام است كه در ميانه‌ي شهر كلات واقع شده است.
بناي عمارت خورشيد از گور تيمور در سمرقند اقتباس شده اما پوشش خارجي گنبد بر فراز برج اجرا نشده و بنا به صورت نيمه‌تمام مانده است.
اقامتگاه نادر: شامل مجموعه بقاياي ديواره‌هاي سنگي است كه به اقامتگاه نادر معروف مي‌باشد و در غرب روستاي خشت و به فاصله كمي از آن قرار گرفته است.
هم‌اكنون از اين مجموعه، تالار هلالي بزرگي باقي مانده كه سنگهاي حجاري شده و بر جاي مانده در محل حكايت از آن دارد كه ديواره اقامتگاه مثل آرامگاه او با سنگهاي حجاري شده مزين بوده است.

مسجد كبود گنبد:



در فاصله حدود
‪ ۲۰۰
متري شرق عمارت خورشيد، مسجد چهار ايواني قرار دارد كه به دلايل نامشخصي كبودگنبد ناميده شده است.
كارشناسان ميراث فرهنگي معتقدند احتمالا دراين مكان ابتدا آرامگاهي متعلق به دوران ايلخاني وجود داشته كه ساختار مسجد در دوره‌هاي بعد از آن تبعيت كرده است.
هم‌اكنون اين بنا به منزله شبستاني در كنار ايوان شرقي مسجد قرار دارد و گنبد رفيع دوپوششي مسجد بر فراز شبستان خودنمايي مي‌كند.
موزه مردم‌شناسي: اين موزه در سال ‪ ۱۳۸۵به همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در زيرزمين عمارت خورشيد با هدف معرفي آداب، رسوم، مشاغل، فنون سنتي، نحوه زندگي و معيشت ساكنان منطقه و همچنين نمايش مراسم ازدواج عشاير، دامداري، كشاورزي و عطاري داير شد.


بند نادری:




جاذبه‌هاي طبيعي گردشگري


آبشار دره قره‌سو:




اين آبشار تقريبا در
‪ ۱۰
كيلومتري غرب شهر كلات واقع است.
اين منطقه كوهستاني پرآب و مصفا مكاني جذاب براي گردشگران بوجود آورده و آبشار ديدني و زيبايي را در دل خويش جاي داده است.
در راه كوهستاني دره قره‌سو و بر ديوارهاي سنگي آن نردبانهاي فلزي نصب شده تا مسير رفت و آمد به آبشار را براي گردشگران آسانتر نمايد.
منطقه ييلاقي لايين: اين منطقه در ‪ ۳۰كيلومتري شمال شرقي كلات واقع شده است.
در اين منطقه رودخانه پرآبي جريان دارد كه از لايين كهنه تا روستاي سنگ ديوار را مشروب مي‌كند.
آب و هواي معتدل كوهستاني و آب فراوان اين ناحيه را به سرزميني سبز مبدل كرده و ارديبهشت ماه هر سال با شكفتن شقايق‌هاي وحشي اين مكان به دشتي از گلهاي سرخ شقايق فرش مي‌شود كه منظره آن هر گردشگري را شگفت زده مي‌كند.

آبشار ارتكند:

يكي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري در شهرستان كلات آبشار ارتكند و مناظر زيباي اطراف آن است.
اين آبشار نسبتا مرتفع كه از ميان كوههاي سرسبز منطقه ارتكند به پايين مي‌غلتد چشم‌اندازي بديع و شگرف را بوجود آورده است.
منطقه ارتكند به دليل ارتفاعات و ناهمواريهاي طبيعي همواره مورد علاقه كوهنوردان و نيز ورزشكاران مي‌باشد
شهرستان کلات از شهرستانهای استان خراسان رضوی می‌باشد. مرکز این شهرستان شهر کلات است و شهرزو دیگر شهر آن است. در سال ۱۳۸۵، این شهرستان تعداد ۴۰٬۶۶۷ نفر جمعیت داشته است. این شهرستان درشمال شرقی ايران و خراسان قرار گرفته كه از شمال بوسيله تپه ماهورهای نسبتاً پست به طول ۱۸۰ كيلومتر با كشور تركمنستان همجوار است. و ازجنوب به كوه هزارمسجد و شهرستان مشهد، از شرق به شهرستان سرخس و از سمت غرب به شهرستان درگز محدود می‌شود. فاصله اين شهر با مشهد ۱۴۵ كيلومتر، با جاده‌ای كوهستانی است. شهرستان كلات نادر در ۵۹ درجه و ۹ دقيقه و ۴۰ ثانيه تا ۶۰ درجه و ۲۷ دقيقه و ۲۵ ثانيه طول شرقی و ۳۶ درجه و ۲۴ دقيقه و ۲۰ ثانيه تا ۳۷ درجه و ۱۷ دقيقه عرض شمالی قرار دارد. اين شهرستان در منطقه نيمه معتدل كوهستانی قرار دارد و دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم و در مناطق پست هوايی معتدل در كوهپايه‌هاست. بلندترين نقطه آن ۳۰۵۹ متر از سطح دريا در ارتفاعات هزار مسجد و پست ترين نقطه آن ۴۵۰ متر در محل خروجی رودخانه چهچه در مرز تركمنستان است.
شهر تاريخي كلات به فاصله 145 كيلومتري شمال مشهد در ميان دژ طبيعي و بيضي شكل در دامنه شمالي كوههاي هزار مسجد واقع گرديده اس. اين دژ كه در حدود 26 كيلومتر طول و 12 كيلومتر عرض دارد بنا به موقعيت و وضعيت طبيعي خود رد طول تاريخ همواره از اهميت نظامي فراواني برخوردار بوده است. دژ تاريخي كلات در تاريخ اسطوره‌اي مجاور سرزمين توران و دراوازه ايران زمين به شمار مي‌رفته است برخي از آثار تاريخي كلات عبارتند از : بند نادري قلعه فرود برجهاي نگهباني، كتيبه نادري، بقاياي دروازه ارغوانشاه بقاياي آب انبارها و اقامتگاه نادرشاه در خشت بعلاسوه دو اثرتاريخي عمده كاخ خورشيد و مسجد كمبود گنبد بنايي كه در دهه‌هاي اخير به كاخ خورشيد شهرت يافته مقبره‌اي است آجري با نماي سنگ به ارتفاسع 25 متر كه در سال 1160 هجري مقارن قتل نادرشاه ساخته شده و نماكاري آن نيمه تمام رها شدهاست. اين بنا مشتمل بر فضاي اصلي مقبره سردابه يا زيرزمين و برجي استوانه‌اي بر فراز مقبره است. فضاي اصلي مقبره بر بروي سكويي 8 ضلعي به قطر 24 متر بنايان گرفتهس و در هر ضلع ايواني تعبيه شده است. نماي بيروني با سنگهاي قرمزرنگ و منقوش زينت يافته نقوش آن شمال، گل و بوته، گلدانها و ميوه‌هايي از قبيل: موز، آناناس، خوشه‌انگور و ... مي‌باشد كه بصورت برجسته حجازي شده‌اند كه به دليل بومي نبودن برخي از آنها، احتمالا حاصل دست هنرمندان هنديمي‌باشند. اين نقشها در مواردي نيمه تمام رها كرد فضاي داخلي با نقاشيهاي زيباي روي گج زينت يافته و در پاكار گنبد كتيبه‌اي به خط طلايي شامل سوره مباركه النباء باتاريخ 1160 هجري به چشم مي‌خورد كه خود يكي از مهمترين دلايل مقبره بودن آن است.


سد زاوین :
دره زاوین




دره زاوین، سد زاوین ، روستای زاوین کلات
زاوین بالا (زو بالا)
زواین بالا از توابع دهستان زاوین با طول جغرافیایی ¢ 55 ° 59، عرض ¢ 44 ° 36، ارتفاع 1260 متر از سطح دریا دارای موقعیتی دره‌ای، معتدل و خشک در 41 کیلومتری جنوب شرق کلات می‌باشد. کوههای قره داغ در غرب و خور در جنوب غربی آبادی قرار دارد. این روستا دارای جمعیت 270 خانوار (777 نفر) فارس زبان است که کشاورزی آبی (از چشمه) و دیمی‌در آن رواج دارد. زاوین به معنی مجموع زوها می‌باشد، دره زاوین بالا در ابتدا به دو درته تقسیم می‌شود: دره ربروی روستا با جه جنوب غرب و طول تقریبی 10 کیلومتر به قله خور (2100 متر) و روستای خور بالا ختم می‌شود. دره سمت راست با جهت شمال غرب و طول کمتر از 13 کیلومتر به قله قره داغ اورتکنده در جهت شمال، و در انتهای این دره قرار دارد. در غرب دره، زوقلعه عماد آل می‌باشد.
زاوین پایین (زاوین سفلی):
مرکز دهستان زاوین کلات است که با طول جغرافیایی ¢ 56 ° 59، عرض ¢ 45 ° 36 و ارتفاع 1110 متر از سطح دریا دارای موقعیتی پایکوهی و نیز آب و هوایی معتدل و خشک در 42 کیلومتری جنوب شرق کلات بنا شده است. کوههای قره داغ در غرب و خور در جنوب غرب آن قرار دارند. زاوین دارای 1000 خانوار (3544 متر) فارس زبان جمعیت است. امکانات آن شامل شهرک صنعتی، پاسگاه ژاندارمری، دفتر پست، چند باب مغازه و زیارتگاه شیخ می‌باشد.

2________________________________________
سد ذخیره ای زاوین
نام پروژه : مطالعات مرحله سوم سد مخزنی زاوین کلات
نام کارفرما: شرکت سهامی آب منطقه ای خراسان رضوی
نام پیمانکاران: شرکت جهاد نصر – شرکت مهندسی و ساختمانی نوفن – شرکت کیان پایاب
شماره قرار داد مرحله اجرایی: 6/9258
تاریخ ابلاغ قرار داد : 3/12/74
مدت قرار داد:31 ماه
اهداف طرح
- ذخیره سازی جریان پایه و سیلابهای فصلی رودخانه زاوین
- تامین حقابه های اراضی پایاب، آب شرب روستاهای پائین دست و آب مورد نیاز ناحیه صنعتی زاوین.
- ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و ایجاد امکانات تفریحی.
اجزای طرح:
شامل ساخت بدنه و سرریز بتنی، گالری های بازدید، انجام حفاری و تزریق و نصب تجهیزات هیدرومکانیک و ابزار دقیق می باشد.
بدنه و سرریز سد :
از نوع بتنی و به حجم بالغ بر 62000 متر مکعب می باشد.
حفاری و تزریق :
حفاری و تزریق پروژه بالغ بر 10193 متر طول بوده که شامل 8165 متر طول تزریق آب بندی و کنترلی، 2028 متر طول حفاری تحکیمی می باشد.
تجهیزات هیدرومکانیک:
این تجهیزات شامل لوله های آبگیر کشاورزی و تخلیه کننده تحتانی، شیرهای پروانه ای ، کشویی و سوزنی، دریچه ها، آشغالگیرها جرثقیل ها و سایر ملحقات لازم می باشد.
تجهیزات ابزار دقیق :
شامل دستگاهها و ابزار مورد نیاز ( پیزومترها – کرنش سنج ها- درزه سنج ها- کشیدگی سنج های دو نقطه ای و چهار نقطه ای ، دماسنج های بتن و آب و هوا و غیره) بوده. که بر حسب نیاز در موقعیت ها و تراز های لازم نصب گردیده اند.
راه دسترسی به محل سد :
این راه به طول 6 کیلومتر بوده که با احداث آن روستای زاوین به محل سد مرتبط شده است.
سایر مشخصات:
نوع سد: بتنی وزنی
ارتفاع سد از پی در محور: 2/51 متر
تراز نرمال سطح آب در مخزن : 1302 متر از سطح مبنا
تراز تاج سد : 1/1304 متر از سطح مبنا
طول تاج سد : 142 متر
عرض تاج سد : 5/4 متر
حجم دریاچه در تراز نرمال : 69/2میلیون متر مکعب
حجم آب تنظیمی پس از تلفات : 17/3 میلیون متر مکعب
سطح اراضی کشاورزی : 440 هکتار




__







Kalat

City of Kalat was destroyed at the end of 14th century AD. after being occupied by Amir Taymoor . Nader Shah made use of Kalat’s circumstances and since then it was called "Kalat Naderi". After Nadershah, till 1303 A.H. Kalat was the capital of a small local government which followed government of Iran.
Kalat formerly Kalat-i-Nadiri is a town in Razavi Khorasan Province, Iran, capital of Kalat County.
Kalat Fortress - Kalât
This natural fortree is situated 150 km north of Mashhad. The area is in a valley protected by hills. Kalat is a historically and naturally remarkable site.













خانه
صفحه اول گردشگری مشهد




Tuesday, May 20, 2008

اخبار گردشگری tourism news


اخبار گردشگری tourism news


تعيين 20 منطقه نمونه گردشگري در خراسان رضوي
خبرگزاري فارس: هيئت وزيران در جلسه استاني خراسان رضوي، 20 منطقه نمونه گردشگري را در سطوح بين المللي، ملي، استاني و محلي تعيين كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران در جلسه مورخ 22 فروردين سالجاري با تعيين منطقه توس به عنوان منطقه نمونه گردشگري بين المللي، مناطق هفت حوض، كمر مقبولا طرقبه، چلمير، شركت نمايشگاه‌ها و سد چاليدره به عنوان مناطق نمونه گردشگري در سطح ملي، مناطق قره سو، شمخال، بند فريمان، شاهان گرماب، قنات قصبه، كلاته قنبر طرقبه، سيد مرتضي و شصت دره، گلمكان و شهر كلات به عنوان مناطق نمونه گردشگري در سطح استاني و مناطق پارك آبشار، ميل رادكان، سد سلامي خواف، ششتمه و دلبر بيست منطقه را در استان خراسان رضوي به عنوان مناطق نمونه گردشگري در سطح محلي موافقت كرد.
براساس اين مصوبه، سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري موظف است با هماهنگي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري و با رعايت قوانين و مقررات مربوط و همكاري استانداري خراسان رضوي نسبت به انجام مطالعات زيرساخت‌هاي مورد نياز مناطق مذكور در طول سال‌هاي 1387 و 1388 اقدام كند.
اين تصويب نامه ناقض و نافي اختيارات سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص مناطق چهار گانه تحت مديريت سازمان ياد شده نخواهد بود.
مصوبه فوق در تاريخ 3 ارديبهشت و با شماره 13315/ت39570هـ از سوي پرويز داوودي، معاون اول رئيس جمهور به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است.
خانه
صفحه اول گردشگری مشهد
Best Regard
Mohsen Moossavi محسن موسوی زاده
اگر عکس ها باز و دیده نشدند، یک راه دیده شدن عکس ها ی همراه متن ،  استفاده از فیلتر شکن های مختلف است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند
و سپس پیوند
کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.
در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید
و سپس روی پیوند های

  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .گردشگری مشهد


Thursday, May 8, 2008

نخستین نمایشگاه محیطی آثار جمعی از هنرمندان مشهد بهار 1387





نخستین نمایشگاه محیطی آثار جمعی از هنرمندان مشهد بهار 1387





برای دیدن تمام عکس های این نمایشگاه که شامل هنر های عکاسی ، نقاشی ، خط و گرافیک می باشد روی پیوند زیر کلیک نمایید





اگر عکس ها باز و دیده نشدند، یک راه دیده شدن عکس ها ی همراه متن ،  استفاده از فیلتر شکن های مختلف است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند
و سپس پیوند
کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.
در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید
و سپس روی پیوند های

  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .گردشگری مشهد
عکسهای نخستین نمایشگاه محیطی هنرمندان مشهد


خانه
صفحه اول گردشگری مشهد
Best Regard
Mohsen Moossavi محسن موسوی زاده