Wednesday, October 6, 2010

Skype روش کار با اسکایپ و دیگر نرم افزارهای تلفن صوتی و

Skype روش کار با اسکایپ و دیگر نرم افزارهای تلفن صوتی و تصویری مجانی



برای شروع اسکایپ نخست به لینک زیر رفته آنرا دانلود و نصب نمایید

http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windows/

بعد برای راهنمایی نصب و بدست آوردن آی دی به لینک زیر مراجعه نمایید

http://www.skype.com/help/guides/startskype/

روش ساخت آی دی

اگر اولین بار است که اسکایپ باز است :

اسکایپ در کامپیوتر خود باز کنید.

این بدان معناست که دو بار کلیک روی این آیکون را بر روی میز کار خود را انتخاب و یا آن را از منوی ویندوز شروع کنید. این کار باعث راه اندازی صفحه نمایش است.

آیا نام کاربری ندارید؟ برای بدست آوردن آن روی کلید مربوطه کلیک کنید

پنجره باز میشود حساب ایجاد نمایید.

نام خود را تایپ کنید ، و سپس ایجاد یک نام کاربری اسکایپ (بنام اسکایپ) نام و رمز عبور.

-- انتخاب دهید بنابراین می توانید به یاد داشته باشید شما می توانید در زمان آینده وارد سیستم شوید.

-- پیروی از دستورالعمل ها وجود دارد کلیک کنید و ثبت نام شوید.

اگر شما قبل از باز اسکایپ :

اسکایپ باز یا دسک تاپ خود از ویندوز> منوی شروع).

در شروع کار بر روی صفحه ، کلیک کنید در جعبه زیر نام کاربری و نوع آن را وارد و سپس همین کار را برای شما رمز عبور.

(اگر رمز ورود خود را ، با کلیک بر روی کلمه عبور را فراموش کرده اید؟ پیوند و دستورات زیر را دنبال کنید از شما وجود دارد را فراموش کرده ام.)

با این کار شما قادر ید به اسکایپی امضا کنید و وارد شوید، برای شما آماده شده تا بتوانید برای چت های کیفیت بالا هم نوشتنی هم صوتی و هم تصویری استفاده نمایید. از آن برای تلفن اینترنتی مجانی به شرط اینکه طرف مقابل عضو اسکایپی باشد هم می توانید بهره ببرید . اگر کسی عضو نباشد و شما به خواهید به تلفن او زنگ بزنید باید مقدار کمی هزینه نمایید.





گرچه مسنجر اسکایپ به سادگی و راحتی بیلوکس نمی رسه و یه خورده نصب و ساخت ایدیش دردسر داره اما بد نیست یه نگاه بهش بندازیدو باهاش آشنا بشید .
تا الان تعداد زيادي از دوستان دانشجو در بيلوكس ثبت نام كردند و بدون مشكل صدا از بيلوكس براحتي استفاده مي كنند .
اما كساني كه خيلي گرافيك برنامه و بعضي چيزهاي ديگه مهمتره مي تونن به اين برنامه هم سري بزنن. اينم لازمه بگم خيلي از آيدي ها رو كه اينجا انتظار داريد ازتون قبول كنه رو ممكنه قبول نكنه و بگه تكراريه !!!
آيدي فعلي مدير فني در اسكايپ جهت پاسخ به پرسش هاي شما در اونجا :msm1388


با استفاده از یک برنامه کامپیوتری
جهت برقراری تماس تلفنی بصورت رایگان با سراسر جهان نیاز به یک برنامه کامپیوتری دارید که در کامپیوتر خود نصب کنید. ده ها و بلکه صدها برنامه مختلف در این زمینه موجود است اما انتخاب برنامه اصلا کار سختی نیست زیرا یک برنامه تقریبا تبدیل به برنامه استاندارد در این زمینه در سراسر جهان شده است.

"اسکایپ" برنامه ای است که به آن "کابوس شرکتهای تلفنی" نیز گفته میشود و با کنار زدن تقریبا همه برنامه های مشابه, امروز برنامه استاندارد جهت برقراری تماس تلفنی رایگان در جهان بر روی اینترنت بشمار میرود. "اسکایپ" امروز در سراسر جهان 40 میلیون نفر کاربر دارد و هر روز 150 هزار نفر به کاربران آن اضافه میشود. برنامه رایگان "اسکایپ" تاکنون 120 میلیون بارتوسط کاربران پیاده شده است.

شاید جالب باشد که بدانید مخترع "اسکایپ" نیز یک جوان سوئدی است: "نیکلاس زهنستروم". او همان کسی است که با اختراع برنامه "کازا" سرمایه داران شرکتهای غول پیکر تولید موسیقی را که سالها با فروش گران صفحه های موسیقی خریداران را تلکه کرده اند به زانو در آورد. و این بار با اختراع "اسکایپ" تبدیل به "کابوس" شرکتهای تلفنی در سراسر جهان شده است. او در مورد "اسکایپ" برنامه ای که توسط خودش نوشته شده است میگوید:

"دریافت پول از مردم برای مکالمات تلفنی شان متعلق به قرن گذشته است. برنامه "اسکایپ" این امکان را به مردم میدهد که بتوانند با استفاده از تجهیزات موجودی که پول آن را قبلا پرداخت کرده اند, مانند کامپیوتر و خط اینترنت خودشان, با نزدیکان و عزیزانشان در تماس باشند".

سهولت نصب و استفاده از "اسکایپ"
استفاده از برنامه رایگان "اسکایپ" که به اکثر زبانهای دنیا از جمله انگلیسی, سوئدی, دانمارکی, نروژی, فنلاندی, اسپانیایی, آلمانی, فرانسه, ایتالیایی, هلندی و ترکی ترجمه شده و قابل نصب است بسیار ساده است. این برنامه برای سیستمهای عامل "وینذوز", "لینوکس", "مکینتاش" و حتی "پوکت پی سی" در دسترس است. نصب و استفاده از "اسکایپ" بسیار ساده و آسان است. با نصب برنامه "اسکایپ" بر روی کامپیوتر خود میتوان از طریق اینترنت:

- با همه افراد دیگر دارای برنامهاسکایپ در سراسر جهان مجانا مکالمه تلفنی با کیفیت صدای در حد مکالمه تلفنی معمولی انجام داد
- حتی به تلفن معمولی افرادی که کامپیوتر ندارند نیز با هزینه ای کم تلفن زد. یعنی:
انجام تماس مجانی با افراد در سراسر جهان از طریق اسکایپ فقط در صورتی میثر است که هر دو طرف دارای برنامه اسکایپ در کامپیوتر خود باشند. اگر مایلید از طریق اسکایپ به تلفن معمولی افراد
ی که دارای اینترنت, کامپیوتر و یا برنامه اسکایپ در کامپیوتر خود نیستند تلفن زده و شماره گیری کنید باید بابت آن هزینه ای به اسکایپ بپردازید. نرخ تماس با تلفن های معمولی در ایران حدود یک کرون و اندکی است (جهت نرخ دقیق به سایت اسکایپ مراجعه کنید).
- فایلهای اینترنتی بسیار حجیم به بزرگی تا 4 گیگا بایت را مابین خود ارسال نمود
- با چهار نفر بصورت همزمان مکالمه نمود
- نزدیکان و عزیزان را در لیست تلفن خصوصی خود قرار داد مشاهده نمود که چه کسانی به اینترنت متصل بوده و آماده دریافت مکالمه هستند.
- با همه افراد دیگر دارای این برنامه در سراسر جهان "چت" کرد, حتی همزمان با مکالمه تلفنی. برای مثال از این طریق یک آدرس اینترنتی, یک فایل یا غیره برای طرف مقابل مکالمه ارسال نمود.

تجهیزات مورد نیاز:
کامپیوتر
خط اینترنت
یک میکروفون و بلندگو که اکثرا هنگام خرید کامپیوتر همراه آن است


برای پر حرفها


از همه جالب تر اینکه کابران پر مکالمه حتی میتوانند دستگاههای تلفنی مخصوصی خریداری کنند که شکل و شمایل یک تلفن معمولی را دارد اما مستقیما به کامپیوتر شما متصل شده و با استفاده از آن میتوان مانند عادت معمول "شماره گرفته" و با همه کاربران "اسکایپ" در سراسر دنیا مجانا مکالمه تلفنی برقرار نمود. هنگام تماس با شما نیز, تلفن "زنگ میزند", شما فقط گوشی تلفن را برداشته و مانند عادت معمول با طرف مقابل خود صحبت میکنید. البته با یک تفاوت: بصورت مجانی. این تلفن نیز از طریق سایت اینترنت "اسکایپ" قابل تهیه است.
دوست یابی
از قسمتهای دیگر بسیار جالب و در نوع خود بی نظیر"اسکایپ" بخش دوست یابی آن است. در برنامه "اسکایپ" میتوان دنبال اشخاص با خصوصیات دلخواه گشت. برای مثال: "دنبال یک پسر از 20 تا 24 ساله ساکن سوئد بگرد که زبان فارسی صحبت کند"! یا اینکه "دنبال یک پسر از 25 الی 30 ساله در سوئد بگرد که فارسی بلد باشد". "اسکایپ" همه افراد مورد نظر شما را پیدا کرده, لیست کرده و در اختیار شما قرار میدهد. توجه کنید هر بار که دکمه جستجو را فشار میدهید افراد جدیدی "لیست" میگردند. میتوانید با هرکدام که مایل باشید هم "چت نوشتاری" و هم مکالمه تلفنی رایگان انجام دهید. شما هم میتوانید با تکمیل قسمت "پروفایل" خود در "اسکایپ" چنانچه مایل باشید خود را جهت جستجوی دیگران آزاد بگذارید. یا اگر مایل نیستید از "اسکایپ" فقط جهت تماسهای خصوصی خود استفاده کنید. مثال زیر از برنامه بزبان سوئدی است. در برنامه های بزبان دیگر بخش جستجوی "اسکایپ" نیز بزبان انتخابی شما نمایش داده خواهد شد.



شروع به کار
برای شروعبه کار وارد سایت "اسکایپ" شده و ازطریق کلیک کردن بر عکس پرچمها در قسمت سمت راست بالای صفحه زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنید (از جمله انگلیسی, سوئدی, دانمارکی, نروژی, فنلاندی, اسپانیایی, آلمانی, فرانسه, ایتالیایی, هلندی و ترکی).

برنامه رایگان "اسکایپ" را به کامپیوتر خود آورده و آن را نصب کنید

در صورت نیاز به راهنمایی: توضیحات قدم به قدم به همه زبانهای فوق در وب سایت "اسکایپ" موجود است

هر چقدر تعداد دوستان شما در سراسر جهان که به "اسکایپ" متصل باشند بیشتر باشد دامنه استفاده رایگان شما از اسکایپ نیز بیشتر خواهد شد. آدرس این صفحه در استکهلمیان را در اختیار دوستان خود در سراسر جهان قرار دهید تا آنان نیز با خواندن راهنمائیهای این صفحه به زبان فارسی به کاربران "اسکایپ" بپیوندند

برای ثبت نام و ایجاد ایمیل وارد این سایت بشوید و دانلود کنید.


بر ای دانلود وارد این سایت بشید :
http://www.skype.com/intl/en/welcomeback/
وب می دانم كه ارسال SMS از طريق اينترنت آن هم به صورت رايگان يكی از علاقه های اكثريت كاربران است، آمار استقبال از مطلب قبلی هم به خوبی اين مسئله را نشان ميدهد. در اين يادداشت قصد دارم نگاهی اجمالی بر چند سرويس بياندازم كه امكان ارسال SMS به ساير نقاط جهان را می دهند.

اين مطلب سعی می كند مروری داشته باشد بر معروفترين سرويس های ارسال SMS تحت وب، البته استفاده از چنين سرويس هايی تنها راه ممكن نيست. از طريق نصب IM Cilent ها و يا تنظيم ايميل هم می توان با دستگاه موبايل مورد نظر ارتباط برقرار كرد. ولی مشكل اينجاست كه خيلی ها روی موبايل هايشان اشتراك اينترنت ندارند يا تنها افراد معدودی هستند كه روی موبايل هايشان از IM Client ها استفاده می كنند.

با شرايط موجود مقرون به صرفه ترين روش همچنان استفاده از سرويس های ارسال SMS تحت وب خواهد بود. البته بايد توجه كرد كه عملكرد اين سرويس ها هيچ گاه ۱۰۰ درصدی نيست و در برخی موارد با مشكل روبرو می شوند كه به نظر می آيد اين مشكلات جزو ذات طبيعی چنين سرويس هايی هستند.

ذكر يك نكته ديگر هم قبل از معرفی سرويس ها به نظرم ضروری می رسد و آن هم اختلاف مفهوم SMS رايگان در آمريكا و كانادا با ارسال رايگان SMS در اروپا و ايران می باشد. در حقيقت اين اختلاف در نحوه پرداخت هزينه SMS است، مشتركين شركت های مخابراتی در اين دو كشور پلان متفاوتی برای هزينه SMS دارند به عبارت ديگر بخشی از هزينه ارسال SMS بر عهده فرستنده و بخش ديگری بر عهده گيرنده می باشد. در حالی كه در برخی ديگر از كشور ها پرداخت تمامی هزينه SMS بر عهده فرستنده می باشد. در اين صورت دقت داشته باشيد كه هزينه ناخواسته برای طرف مقابل خود نتراشيد.


Gizmo SMS



ظاهر سايت بسيار ساده است. تصوير فوق تمامی موجودی صفحه اول سايت رانشان ميدهد. نيازمند به ثبت نام نيستيد. يك ليست پايين افتادنی كشورهای تحت پوشش را نشان ميدهد. در حال حاضر از ايران خبری در اين ليست نمی بينم، با توجه به هدف يعنی ارسال SMS به خارج از كشور وجودش خيلی ضروری هم نمی رسد. يك كد CAPTCHA نيز برای امنيت سرويس و جلوگيری از اسپم شدن آن در نظر گرفته شده است. تعداد كاراكتر ها ۱۲۰ كاراكتر نوشته شده ولی به نظر ميرسد اين رقم بايد برای كشور های مختلف متفاوت باشد.





Peekamo




TXT Drop








وب سايت Gizmosms جديدترين محصول از خانواده GizmoProject (مرور و مقايسه با اسكايپ در اينجا) است كه توسط SIP Phone پشتيبانی ميشود. GizmoSMS اواخر هفته قبل راه اندازی شده است و ادعا می كند كه توانايی ارسال SMS رايگان به بيش از ۶۵ کشور ( ۲۱۵ اپراتور تلفن همراه) را دارد. هر چند در روزهای گذشته كاربران برخی از كشور ها از جمله هند و ايتاليا نسبت به ارسال ناموفق SMS ها شاكی بودند اما مديران Gizmo همچنان معتقدند كه سرويس آن ها در كشورهای نامبرده كار می كند و مشكلات فعلی قابل حل شدن است. مايكل رابرتسون از مديران SIPPHONE در وبلاگ شخصی اش توضيحات خوبی در مورد Gizmo SMS نوشته است. وب سايت Peekamo يكی از سايت های پرطرفدار در اين زمينه است. پيكامو يك سرويس كانادايی است كه حدود ۵ ماه قبل يعنی در نوامبر ۲۰۰۶ راه اندازی شده است. طبق گفته سايت هيچ هزينه ای نه برای فرستنده و نه برای گيرنده در آمريكا ، كانادا و ساير كشورها وجود ندارد. در حقيقت اين سرويس در كنار ارسال SMS از ظرفيت موجود بهره گرفته و يك شبكه اجتماعی نيز درست كرده و البته در انتهای هر SMS ارسالی يك لينك تبليغاتی نيز قرار می دهد. بازخورد های خوبی از كاربران peekamo روی اينترنت ديده ام و به نظر سرويس مورد قبولی است. برای استفاده از سرويس SMS تحت وب نيازمند ثبت نام در سايت هستيد. وب سايت txtDrop نيز با هدف ارسال SMS از طريق كامپيوتر (مبتنی بر وب) برای دستگاه های موبايل در در آمريكا و كانادا طراحی شده است. خوبی چنين سرويسی اين است كه شما با ضريب اطمينان بالايی می توانيد SMS موردنظر را برای طرف مقابل تان ارسال كنيد. واضح است كه استفاده از چنين سرويسی باعث صرفه جويی در هزينه ايی است كه فرستنده SMS درصورت استفاده از گوشی موبايل ملزم به پرداخت آن بود. البته گيرنده SMS در آمريكا يا كانادا بسته به شركتی كه از آن خدمات می گيرد می بايست هزينه شارژ برای دريافت SMS را پرداخت كند. توصيه می كنم اگر از چنين سرويس استفاده می كنيد طرف مقابل تان را پيش تر از انجام اين كار مطلع كنيد. برای استفاده از TXTdrop نيازمند ثبت نام در آن نيستيد. همچنين اين سايت ويجت هايی برای قرار دادن باكس ارسال SMS در صفحات شخصی نيز تهيه كرده است.

به سراسر دنیا رایگان تلفن بزنید ( از تلفن به تلفن )



jaxtr is a free phone to phone calling arownd the world


صحبت کردن و برقراری ارتباط از اولین موضوعاتی بوده که بشر به آن دست پیدا کرده و در طول تاریخ همیشه در حال تکمیل آن بوده است.
از دود و کبوتران نامه بر گرفته تا تلکس، تلفن و اینترنت همگی به نوعی پیشرفت در این امر محسوب میشوند و مطمئنا این پیشرفت همچنان ادامه خواهد داشت و دور از ذهن نیست آن روزی که ما با فکر کردن بتوانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و دیگر نیازی به صحبت کردن هم نداشه باشیم.
امروزه تلفن زدن از اینترنت به تلفن های عادی از جمله موبایل در حال تبدیل شدن به یک امر عادیست و سایت های زیادی در حال ارائه این سرویس هستند که از جمله می توان به شرکت های بزرگی همچون : یاهو ، اسکایپ ، جیزمو اشاره کرد.
به تازگی سایت جکستر jaxtr.com اقدام به ارائه سرویس تلفن رایگان نموده است که می توانید از با استفاده از یک لینک در اینترنت از یک تلفن ثابت با یک تلفن ثابت دیگر تماس برقرار نمائید .
روش کار به این صورت است که شما با عضویت در سایت می توانید شماره های خود اعم از ثابت و موبایل ( تا 3 شماره ) را را به سیستم معرفی نموده سپس سایت برای هر شماره تلفنی که معرفی می کنید یک کد دو رقمی به شما نمایش داده و یک تماس با همان شماره جهت تائیید آن می گیرد و از شما می خواهد که با وارد کردن آن کد ، شماره خود را فعال کنیدکه شما باید پس از از شنیدن صدای اپراتور که البته به انگلیسی می باشد آن کد دو رقمی را وارد نموده و سپس کلید ستاره را بفشارید، پس از این کار سیستم شماره شما را تایید کرده و در صفحه وب عبارت "شماره شما تایید شد " را خواهید دید - البته گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و سیستم شماره شما را بدون طی کردن مراحل بالا تایید می کند - و پس از طی این مراحل شما می توانید از قسمت CUSTOMIZE یک لینک و یا یک کد html مناسب با وبلاگ سایت و یا قسمت امضای ایمیلتان دریافت کنید - که دوستان شما برای تماس با شما می بایست بروی این لینک و یا این کد کلیک کنند.
با عضویت شما 100 دقیقه مکالمه رایگان به شما هدیه داده می شود، سپس شما می توانید از قسمت FRIENDS دوستانتان را هم به این سیستم دعوت کنید تا انها هم در سایت عضو شده و آنها هم شماره تلفن های خود را به سایت معرفی نمایند که البته با این کار سایت به شما امتیاز داده و به ازای عضویت هر فردی که شما معرفی کنید 10 دقیقه به مدت زمان مکالمه شما می افزاید ، البته این عضویت ها کاملا رایگان می باشد .همچنین شما می توانید از همین قسمت و به سادگی کلیه دوستانی که در دفترچه آدرس خود در یاهو ، جیمیل ، هات میل و اغلب سرویس های دیگر دارید را با وارد کردن یوزر نیم و پسورد اکانت تان دعوت به ایجاد یک اکانت رایگان در این سایت نمائید.
سپس هر دوستی که شما دعوت کرده باشید و عضو شود ایمیلی برای شما فرستاده می شود که شما می توانید لینک دوست مورد نظر خود را در آن ببینید و می توانید با کلیک کردن بروی آن لینک با او تماس برقرار نمائید .
روش برقراری تماس به این صورت است که وقتی شما بروی لینک دوست خود کلیک می کنید سیستم شماره دوست شما را گرفته و سپس به شماره ای که قبلا خود شما به سیستم معرفی کرده بودید وصل می کند و شما می توانید بدون استفاده از اینترنت با دوست خود صحبت کنید ، به همین سادگی .
البته دقایق شما محدود است که می توانید با معرفی دوستان بیشتر این مشکل را نیز حل کنید.
با این کار شما می توانید با عزیزانتان در هر کجای دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنید ( البته باید هر دو نفر، عضو این سایت باشند ) و اصلا نگران کیفیت و سرعت اینترنت هم نباشید چون اینترنت فقط نقش یک اپراتور وصل کننده ارتباط را به عهده دارد و هیچ نقشی در مکالمه و کیفیت آن نخواهد داشت.
شما می توانید لینک من را در زیر ببینید و در صورت عضویت در سایت می توانید با شماره من ارتباط برقرار نمائید. همچنین برای عضویت بروی try در قسمت گوشه بالا و سمت راست شکل زیر کلیک کرده و مشخصات خود را وارد نمائید و یا اینجا را کلیک کنید





Tinychat هم از آن سرویس‌های جذاب عصر وب ۲.۰ است که چت کردن را بسیار سهل و ساده می‌کند.

تصور کنید که بخواهید با چند نفر از دوستانتان به صورت صوتی چت کنید یا اینکه تصور کنید که بخواهید با چند نفر از اعضای خانواده‌تان به صورت ویدئویی صحبت کنید، خوب! قبل گرچه می‌شود از نرم‌افزار عالی‌ای مثل اسکایپ برای این کار استفاده کرد، اما هماهنگی قبلی با این دوستان یا خویشاوندان برای دانلود و نصب نرم‌افزار و همچنین آموزش نحوه کار با نرم‌افزار، تا اندازه‌ای دشوار است.

اما با Tinychat، همه چیز ساده پیش می‌رود، کافی است وارد این سایت شوید و چت‌رومی بنا کنید و نشانی آن را به دوستانی که می‌خواهید، بدهید. آنها می‌توانند بلافاصله وارد آدرس چت‌روم خصوصی شما شوند، میکروفن و یا وب‌کم خود را به اشتراک بگذارند و شروع کنند به چت کردن.



چت با یاهو ، MSN ، AIM و دیگر مسنجرها بوسیله گوگل تاک
شاید یکی از آرزوهای کاربران استفاده از یک مسنجر و ارتباط به تمام مسنجر ها باشه . بطور مثال فکر کنید شما می تونستید با یاهو مسنجرتون به گوگل تاک ، اسکایپ و… پیغام بفرستید و دریافت کنید .

ما در این مطلب قصد داریم روشی رو بنویسیم که بوسیله این روش شما می تونید از طریق مسنجر گوگل تاک به مسنجرهایی مثل یاهو ، AIM ، MSN و … پیغام بفرستید و دریافت کنید .

تجربه جالبیه ، اگر می خواهید این کارو انجام بدید پس از همین الان دست به کار بشید و برید مسنجر PSI رو از اینجا دانلود کنید ( نسخه ویندوز حجمی حدود ۳ مگ دارد ) .http://psi-im.org/download


بعد از دانلود برنامه رو نصب کنید فقط موقع نصب دقت داشته باشید که تیک اجرا شدن برنامه بصورت خودکار بعد از مراجعه به ویندوز رو بردارید ( این کار فقط برای راحتی خودتان است ) .

بعد از نصب برنامه شما باید اطلاعات گوگل تاک را وارد این مسنجر کنید . بعد از اولین اجرای برنامه صفحه ثبت نام باز می شود در این صفحه نامی را وارد کرده و تیک پایین آنرا خالی بگذارید و روی دکمه Add کلیک کنید .
بعد از این کار پنجره افزودن اکانت ظاهر می شه . مانند این تصویر( http://i17.tinypic.com/5xxjln7.png) آدرس جیمیلتون رو در قسمت Jabber ID وارد و رمز عبور جیمیلتون رو هم در قسمت مخصوص وارد کنید .

حالا در همین قسمت به تب Connection رفته و تیک تمام گزینه های قسمت Advanced رو بزنید و در قسمت Host عبارت talk.google.com را وارد کنید ( تصویر را ببینید http://i15.tinypic.com/6bdvti0.png) .

پس از انجام کار نیز روی save کلیک کنید . حالا اکانت شما به این مسنجر اضافه شده . روی نام اکانتی که ساختید راست کلیک کرده و از منوی Status گزینه Online را انتخاب کنید . کمی صبر کنید تا این برنامه به سرور های گوگل متصل بشه . بعد از چند لحظه حالا افرادی که در گوگل تاک داشتید در این مسنجر هم ظاهر می شه . در اینجا شما می توانید از این مسنجر به جای گوگل تاک نیز استفاده کنید .
حالا بعد از وصل شدن دوباره روی نام اکانتی که ساختید کلیک کنید و گزینه Service Discovery را انتخاب کنید . پس از انجام این کار پنجره ای باز می شود .
شما در این قسمت باید یک سرور Jabber به عنوان واسطه بین گوگل تاک و دیگر مسنجرها پیدا کنید .
برای پیدا کردن یک سرور می تونید به این آدرس (http://www.jabber.org/user/publicservers.shtml) مراجعه کنید . ما در اینجا سرور draugr.de را انتخاب کردیم . بنابراین کافیه در قسمت Address عبارت draugr.de را وارد کنید تا پس از چند لحظه لیست شبکه هایی که توسط این سرور پشتیبانی می شه ظاهر بشه .

پس از ظاهر شدن شما کافیه روی مسنجری که می خواهید پیغام هاتون به اون بره کلیک راست کرده و گزینه Register را انتخاب کنید . مثلا در این تصویر ما یاهو مسنجر را انتخاب کردیم .


پس از انتخاب گزینه Register پنجره ای باز می شود که در آن باید مشخصات اکانتتون رو در یاهو بدید ( تصویر را ببینید http://i19.tinypic.com/641vmts.png ) سپس روی دکمه Register کلیک کنید . کمی صبر کنید تا پیغام Registation successful ظاهر شود .

کار تمام است ! کافیه شما از این برنامه خارج شوید و وارد گوگل تاک خود شوید . حالا می توانید ID یاهو رو نیز به گوگل تاکتون اضافه کنید . البته اضافه کردن آی دی فرمولی داره مثلا اگر سرور شما همینی باشه که ما استفاده می کنیم و شما بخواهید ایمیل یاهو اضافه کنید به این شکل می شه :
yahooid@yahoo.draugr.de
× جای عبارت yahooid خوب آی دی مورد نظرتون رو وارد کنید .
× زیاد به این روش اعتماد نکنید چون ممکنه سرور بخوابه و از کار بیفته .



تماس اينترنتي بدون كامپيوتر
گروه دانش و فناوري- ندا اسدي: اسكايپ كه برنامه اي براي برقراري تماسهاي تلفني آن لاين است نياز به دسترسي كاربر به كامپيوتر و اينترنت دارد ولي ووسكاي كه يك مركز تماس جديد است، با اضافه كردن تعدادي خصيصه جالب به اين آميزه، معادله فوق را بر هم زده است. اين مركز تماس كه ۶۹۰ دلار و ۹۵سنت قيمت دارد در سايت ووسكاي موجود است و با ويندوزي كه به اينترنت متصل است كار مي كند.
وقتي شما يك خط تلفن ثابت را به اين سيستم وصل مي كنيد ،مي توانيد از طريق اينترنت با تلفن هاي ثابت ديگر با نرخ كمتري از سرويس اسكايپ تماس بگيريد و برقراري تماس با كاربران اسكايپ رايگان است.اين سيستم مي تواند تماس هاي اسكايپ را به تلفن هاي ديگر مانند موبايل انتقال دهد و هرگاه يك كاربر وارد اينترنت شد به شما توسط زنگ تلفنتان اطلاع دهد. اين مركز تماس كه قدرتش را از خروجي يواس پي كامپيوتر دريافت مي كند ،مي تواند از طريق اتصال به خط تلفن منزل نيز كار كند.وقتي شما در منزل نيستيد ،مي توانيد با تلفن منزل تماس بگيريد و از طريق مركز تماس، به اينترنت وصل شويد بدين معني كه از هر كجا مي توانيد از طريق اسكايپ تماس حاصل كنيد. به نظر مي رسد هر روز تماس با افراد از طريق اينترنت آسان تر شود.
منبع: NewYork Times 23 Feb 2006