Wednesday, July 11, 2007

Chalidareh dam سد چاليدره






Chalidareh dam سد چاليدره
سد چالیدره

روی هریک از عکسها کلیک نمایید عکس بزرگتری خواهید دید.
استان خراسان بزرگ از نظر ظرفيت هاي فرهنگي و جهانگردي و نيز از نظر پديده هاي طبيعي منحصر به فرد است كه بيش از يك هزار و چهارصد اثر تاريخي، فرهنگي و مذهبي در اين منطقه شناسايي شده كه بسياري از آنها مورد بازديد گردشگران و زايران قرار مي گيرد و خراسان را از اين جهت به يكي از غني ترين نقاط كشور تبديل كرده است.
موسسه توسعه گردشگري به منظور شناسايي هر چه بيشتر پتانسيل هاي گردشگري استان و برنامه ريزي براي استفاده بهينه از اين قابليت ها و در راستاي توسعه صنعت گردشگري و جذب بيش از پيش گردشگران نسبت به مطالعه طرح هاي گردشگري از جمله طرح راهبردي «طرقبه و شانديز»، طرح گردشگري «چاليدره»، طرح گردشگري «اخلمد»، طرح گردشگري «قره سو»، طرح گردشگري «آبشار دورود»، طرح گردشگري «گناباد»، طرح گردشگري «قاين» و طرح گردشگري «كوهسرخ» اقدام‌ كرده است.
طرح گردشگري چاليدره در كيلومتر دو جاده نقندر واقع است و به دليل قرار گرفتن اين طرح در يكي از خوش آب و هواترين نقاط ييلاقي اطراف مشهد مي توان با سرمايه گذاري آن را به يكي از نقاط جذب گردشگر اعم از خارجي و داخلي تبديل كرد.
ظرفيت طرح گردشگري چاليدره از نظر جذب گردشگر بيست و پنج درصد گردشگران طرقبه پيش بيني شده كه معادل بيست و يك هزار و 625 نفر در هفته خواهد بود.
منطقه طرقبه و شانديز از ديرباز به عنوان منطقه ييلاقي و گردشگري شناخته شده است .مطالعات طرح راهبردي طرقبه و شانديز با هدف ايجاد پايداري در محيط طبيعي و توسعه گردشگري پايدار انجام پذيرفت.
از ويژگي هاي بارز اين طرح، برنامه ريزي براي فعاليت هاي گردشگري در منطقه جغرافيايي مشخص و با ديدگاه راهبردي است.
طراحی پروژه ی انتقال آب از سد چالیدره و منبع آب شرب شهر طرقبه نیز در حال انجام است.
در مورد سد چالی دره که محل زیبایی است و در کنار شهر توریستی طرقبه واقع گردیده است ، اطلاعات بهتری را خواهم نوشت.

اگر عکس ها باز و دیده نشدند، یک راه دیده شدن عکس ها ی همراه متن ،  استفاده از فیلتر شکن های مختلف است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند
و سپس پیوند
کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.
در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید
و سپس روی پیوند های

  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .گردشگری مشهد
Dam Chalydrh


View Larger Map Click on each of the pictures you will see a larger photo.
Khorasan province of cultural and tourism potentials and of the unique natural phenomenon that more than one thousand and four hundred historical, cultural and religious identification in this region which visits many of them are tourists and pilgrims Khorasan and the will to one of the richest parts of the country has become.
Tourism Development Institute to identify any further potential Tourism Organization planning and optimum use of this feature and tourism development and attracting more and more tourists to study tourism projects, including strategic plan «sina azizi and Co» plans, tourism «Chalydrh», plan tourism «Akhlmd», plan tourism «Nagorno abuse», plan tourism «waterfall Doroud», plan tourism «Gonabad», plan tourism «Ghaen» and tourism project «Kvhsrkh» action has.
Tourism project in Chalydrh نقندر Road is located two miles due to exposure to the project of water and villa areas around Mashhad Hvatryn investment can be one of the places attracting tourists, both foreign and domestic into.
Design capacity of attracting tourists tourism Chalydrh twenty-five percent predicted that tourists sina azizi equivalent to twenty-one thousand and 625 people a week will be.
Sina azizi region and Co as a region long known summer and Tourism. Studies and Co sina azizi strategic plan to establish stability in the natural environment and sustainable tourism development were performed.
Featuring the plan, planning for tourism activities in specific geographic and strategic view is.
Design water dam project and the source of drinking water Chalydrh sina azizi city also is ongoing.
Chaly the valley where the dam's beauty and the tourist city sina azizi is located, I will write better information.




بنام آنکه جان را فکرت آموخت
به : مسئولین محترم استان خراسان به ویژه شهر طرقبه - شاندیز و سازمان بازرسی کشور                                                                     22/06/1390
موضوع: 1 : درخواست رسیدگی به وضعیت منطقه گردشگری چالیدره به ویژه ورزش ماهیگیری با قلاب در آنجا
2            2 : توجه بیشتر به روند نامناسب واگذاری زمین ها و منابع طبیعی برای ساخت و ساز و تبدیل شدن به ویلاهای شخصی
با سلام و ادب
در جاده اصلی طرقبه تابلو بزرگی برای ماهیگیری در چالیدره نصب شده است .چند روز پیش دو نفر همکار فرهنگی به آنجا رفتیم . جناب آقای جعفری و شریکشان که گویا آقای گلمکانی باشند بخاطر عکس ها و اطلاعات گردشگری که در مورد استان خراسان و به ویژه چالیدره از طرف اینجانب در رسانه ها منتشر گردیده است ، با ما برخورد خوبی داشتند. با خوشرویی فرمودند برای مجموعه مایه خرسندی است که شما فرهنگیان برای ماهی گیری به این محل بیایید . چند روز بعد که برای آنجا ماهیگیری رفتیم آقای دامچی بیسیم بدست آمدند و با برخورد نامناسبی شروع کردن به سین جین کردن که شما که هستید و اینجا چکار می کنید. همکارم برایشان توضیح دادند که قبلا با جناب آقای جعفری هماهنگ شده و اجازه ماهیگیری گرفته شده است و از سازمان محیط زیست نیز مجوز گرفته شده است. ایشان فرمودند باید با من هماهنگ شود و فعلا ماهیگیری در اینجا ممنوع است و ما در حال حاظر نمی خواهیم  بلیط برای ماهیگیری بفروشیم. از نوع برخورد ایشان استنباط می شد که زیر پوشش رفتار آنه باید چیز دیگری باشد. با تجربه ای که از فروش ماهی های سد کارده به پیمانکارهای حرفه ای که با طور تمام ماهی ها را صید می کنند داشتیم این حدس زده شد که اینجا هم احتمالا در نظر دارند به صورت غیر قانونی و خود سر بجای گسترش فرهنگ ورزش ماهیگیری ، به گونه دیگری از محلی که متعلق به دولت و عموم مردم است بهره گیری شخصی و بدون ضابطه و صلاح مردم و مملکت صورت بگیرد.
بنا براین تقاضای نظارت و تحقیق بیشتر در این مورد را داریم تا ابعاد موضوع روشن شود و حقی از مردم پایمال نگردد. 
 باید در هر مکان و محلی متناسب با وسعت آن چند تابلو اطلاع رسانی نصب گردد که روی آنها جزئیات خدمات رسانی آن مجموعه ، قیمت های هر خدمت رسانی و ... و تلفنی که بتوان در صورت مشاهده ی تخلف با مسئولین مربوطه مشکل را در میان گذاشت، توضیح داده شده باشد.
از طرفی دستگاه های دولتی وظیفه دارند شرایطی بوجود آورند که فرهنگ ورزش و تفریحات سالم رشد یافته و نهادینه شود . حال اینکه مدیران شهر طرقبه و شاندیز در این راستا گام های کارا یی برنداشته اند و بهترین مکان های تفریحی مشهد فقط تبدیل به محل هایی برای رستوران و ویلای شخصی تبدیل شده است . بسیاری از منابع خوب طبیعی به خاطر بی تدبیری شهرداری و دیگر مدیران مرتبط تبدیل به ویلاهای شخصی گردیده که خودتان بهتر از ما می دانید در این ویلا ها بیشتر چه خبر است. روز بروز مناطق بکر تفکیک و خط کشی می شود و بیشتر ین کاربردی که برای آنها مشاهده می شود، محلی برای خوشگذرانی  طبقه بی درد و  پولدار هاست . روز بروز مردم بیشتر از طبیعت آنجا محروم می شوند حتی حریم رودخانه ها و جاده های نیز توسط این ساکنین ناخوانده نقض می گردد. آب رودخانه هم که صرف استخر ها و باغ های شخصی این افراد می گردد. بعد مسئولین می نالند که چرا جرم و جنایت زیاد شده است. در صورتی که بی تدبیری خود این مدیرا ن موجب شده است مردم از تفریحات سالم نتوانند استفاده کنند و دیدن این همه تبعیض موجب دلسردی جوانان و کشیده شدن آنها به جرایم خشن می گردد. برای پیگیری های اینگونه مشکلات می توانید به وبگاه اینجانب http://mashhadtour.blogspot.com
در قسمت شهروند یا قسمت ویژه طرقبه مراجه نمایید ( بهتر است هنگام ورود از وی پی ان استفاده نمایید). امیدواریم بتوانیم در راستای ساختن جامعه ای سالم تر  همکاری لازم را داشته باشیم
سپاسگذارم    
محسن موسوی زاده   
توضیح اینکه ممکن است در این تاریخی که شما بیننده ی عزیز این مقاله را می خوانید پیمانکارهای دیگری آن مجموعه را اداره نمایند و اوضاع بگونه دیگری شده باشد. بهر حال همه ی ما شهروندان وظیفه داریم ضمن انجام تکالیف شهروندی ، حق و حقوق شهروندی خود را نیز مطالبه نماییم. تا مدیران بیشتر به خود آیند و بهتر امجام وظیفه نمایند.م













بسیاری از واتر مارک های عکس های نگارنده را با فتوشاپ برداشته و در سایتهای مختلف بدون اجازه و حتی نام بردن از عکاس آن عکس، آنها را منتشر نموده اند
از جمله این عکس
























































































Chalidareh damp سد چاليدره












































































Chalidareh damp


سد چاليدره


-->




گردشگری مشهد ، اريگامي ، هنر کاغذ و تا ، پوپک ، پارک آموزش، آموزش ، عكس ، هنر، عكاسي ، نقدعكس ، گالري ، نمايشگاه عكس ، ايران ، مشهد ، طبيعت ، محسن موسوي زاده ، گردشگری خراسان رضوی ، گردشگری خراسان ، گردشگری ایران ، کوهسنگی ، فردوسی ، گنبد سبز ،میراث فرهنگی و گردشگری خراسان ، آرامگاه نادری ، موزه مشهد ، هتل های مشهد ، دیدنی های مشهد و اطراف آن ، دیدنیهای مشهد و اطراف آن ، گردشگری مشهد ، حرم امام رضا ، طرقبه ، شاندیز ، هنر عکاسی ، راهنمای گردشگری مشهد ، آموزش مدیریت گردشگری، دانشگاه گردشگری، راهنمای گردشگری خراسان ، توسعه سبز ، راهنمای گردشگری ایران ، راهنمای گردشگری ، عکسهای طبیعت ، گردش گری مشهد ، آرامگاه فردوسی ، عطار ، کمال الملک ، خیام ، تخت جمشید ، کورش ، داریوش ، رستم ، کنگ ، زشک ، عنبران ، کلات ، طرقبه ، چالیدره ، بند گلستان ، سد گلستان ، ازغد ، مایان ، نقندر ، اخلمد ، منطقه گدشگری بینالود، گلمکان ، غار مغان ، عکاسی حرفه ای ، آموزش عکاسی ، زاوین کلات، دره قرسو ، آبشار قره سو، آبشار دره ی قره سو، سد زاوین، آبشار ارتکند، ارتکند ، گردشگری ارتکند، گردشگری آبشار قره سو، ، منطقه گدشگری بینالود،عکسهای طبیعت ، آرامگاه فردوسی ، عطار ، کمال الملک ، خیام ، تخت جمشید ، کورش ، داریوش ، رستم ، گردشگری درگز، گردش گری مشهد ، کنگ، محسن موسوی ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ، خیابان پوپک، توسعه سبز، اکوتوریسم ، توریسم بومی ، توریسم طبیعت ، گردشگری بومی ، گردشگری طبیعت ،، شهروند ، شهرآرا ،چشم انداز ،منظره ، کوه ، دشت ، بیابان ،گلگشت ، کوهنوردی ، کوه نوردی ، سیاحت ، زیارت ، سفر به خراسان ،جاذبه های گردشگری مشهد و خراسان ،دیدنی های دیدنیهای طبیعی و سیاحتی و زیارتی مشهد خراسان و ایران ،مراکز میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و هنری مشهد خراسان و ایران ، سد زاوین ، دره راوین ، بابا رمضان ،کاخ خورشید ، بند نادری ، لایین نو ، لایین کهنه ، ارتو کند ، آبشار قره سو ، قرهسو ، کلات نادری ، گردشگری کاشمر ، کاشمر،
مرکز استان خراسان رضوی مشهد
شهرستان‌ها
بردسکن ، تایباد ، تربت جام ، تربت حیدریه ، چناران ، خلیل‌آباد ، خواف ، درگز ، رشتخوار ، سبزوار ، سرخس ، فریمان ، قوچان ، کاشمر ، کلات ، گناباد ، مشهد ، مه ولات ، نیشابور
شهرها
انابد ، باجگیران ، باخرز ، بایک ، بجستان ، بردسکن ، بیدخت ، تایباد ، تربت جام ، تربت حیدریه ، جغتای ، چاپشلو ، چکنه ، چناران ، http://khorasantour.blogspot.com/حاجی‌آباد ، خرو ، خضری دشت بیاض ، خلیل‌آباد ، خواف ، داورزن ، دررود ، درگز ، دولت‌آباد ، رباط سنگ ، رشتخوار ، رضویه ، رودآب ، ریوش ، سبزوار ، سرخس ، سلطان‌آباد ، سنگان ، شاندیز ، ششتمد ، صالح‌آباد ، طرقبه ، عشق‌آباد ، فرهادگرد ، فریمان ، فیروزه ، فیض‌آباد ، قاسم‌آباد ، قدمگاه ، قلندرآباد ، قوچان ، کاخک ، کاریز ، کاشمر ، کدکن ، کلات ، کندر ، گناباد ، لطف‌آباد ، مشهد ، مشهد ریزه ، ملک‌آباد ، نشتیفان ، نصرآباد ، نقاب ، نوخندان ، نیشابور ، نیل‌شهر
نقاط دیدنی
آبشار اخلمد ، آتشکده آذربرزین‌مهر ، آرامگاه بیهقی ، آرامگاه عطار نیشابوری ، آرامگاه عمر خیام ، آرامگاه فردوسی ، آرامگاه کمال‌الملک ، آرامگاه نادرشاه ، آستان قدس رضوی ، بارگاه امام رضا ، برج نادری ، دهکده چوبین http://khorasantour.blog.com/نیشابور ، غار آتشگاه ، غار مغان ، قلعه گوش‌لاغر ، کاروانسرای ریوند ، کوهسنگی ، مسجد گوهرشاد ، موزه قوچان ، آرامگاه لقمان ، رباط شرف ، دریاچه بزنگان ، موزه نیشابور