Wednesday, March 18, 2009

Important Article سر مقاله اين بخش


-->
ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار
با درود به شما یاران ارجمند آغاز می کنم. خوش آمدید ، سپاس و درود بیکران مرا ، پذیرای دل مهربانتان نمایید.
گر چه هر روز انسان دگرگون می شود و انسان تازه ای می گردد بنا به آشنایی و همدلی بیشتر، آنچه را که اکنون به آن باور دارم را بیان می کنم. خوشبختانه محی الدین ابن العربی یکی از عرفای بزرگ کار مرا ساده نموده است پس با سخنان این بزرگوار آغاز می کنیم.
لقد کنت قبل الیوم انکر صاحبی
اذا لم یکن دینی الی دینه دانی
وقد صار قلبی قابلا کل صوره
فمرعی لغزلان و دیر لرهبان
و بیت لاوثان و کعبه طائفان
والواح تورات و مصحف القرآن
ادین بدین الحب انی توجهت
رکائبه ارسلت دینی و ایمانی
برگردان این شعر برای آن دسته از دوستانی که پارسی برایشان گویا تر است، را در اینجا با هم می بینیم :
پیش از این اگر دین دوستم با دین من نزدیک نبود ، او را سرزنش می کردم.
اما امروز دلم پذیرای هر باوری شده است. چراگاه آهوان است و صومعه ی راهبان .
و خانه بت هاست و کعبه ی طائفان و لوحه های تورات و ورق های قرآن.
دین من عشق است و هر جا آن قافله برود ، باور و ایمان خود را به آن سو می فرستم.


شاید بتوان گفت بیانیه حقوق بشر هم نزدیک به چنین ایده ای باشد.
از طرفی نمی توانم تمام مردم و تمام موجودات ، حتی خاک و سنگ و ... را دوست نداشته باشم. برای من بسیار مشکل است که حتی به دشمن خودم هم ارادت نداشته باشم ، زیرا اگر او می دانست که چقدر او را دوست دارم ، بیشترین دوستی ها و مهربانی ها را  روا می داشت.به همین خاطر دوستان بسیار زیادی با باورهای بسیار مختلفی دارم . بر این باورم دشمنی یعنی سستی ، ناتوانی و نادانی. آنهایی که دلشان پر از عشق و مهر است انسان های بسیار نیرومند هستند و زاینده ی دانایی می باشند. آنها انسان های فرهیخته ، بشاش ، دوست داشتنی ، با خودباوری بسیار شگفت انگیز و دارای بسیاری از ویژگی های یک انسان پویا هستند.
یکی از گواه هایی که برخی آدم ها بودن در کوه و بیابان ها را بیشتر از شهر ها دوست دارند ، یکی شدن و هماهنگی با طبیعت است و از سویی با آدم های پاکی روبرو می شویم که برای دیدن آنها راه های دور و خطر ناک امکان پذیر می شود. نمونه آن ها را در عکس ها خواهید دید. بیشتر آنها انسان های خوب بومی مکان های گوناگون هستند. مانند آن پیرمردی که اهل روستای سر رود نزدیک ارتکند هست و در آن آفتاب داغ سیب پیش کشمان کرد.






او حدود هزار درخت کاشته است که بسیاری از آن بهره می برند و اندازه هفتاد سال دارد.يا خانم سالمندی كه بعد معلوم شد از بستگان همين دوستي كه به ما سيب هدیه نمود باشند آنها با ما مانند فرزندان خودشان رفتار مي كردند .


همین گونه حاج رمضان باقری و حاج غلام فرزانه و خانواده ی محترم این عزیزان در روستایی دیگر  یا حسین آقا و پسر های پر تلاش ایشان که اهل روستای دهبار هستند ، بی بی که در دل کو ه های بینالود زندگی می کند و یا حسن آقا و حبیب آقا اهل جاغرق و خانواده محترم شوکتی مخصوصاً مادر مسن خانواده که مهربانانه هر وقت ما را می بینند با محبت بی دریغ خود ما را شرمنده می سازند که اهل کنگ می باشند و صد ها دوست دیگری که انسان های شریفی هستند و بدون اینکه هیچگونه آشنایی قبلی با ما داشته باشند ، محبت و خلوص یک انسان وارسته را از دیگر انسان ها ، دریغ ندارند.
من یک عمر در پردیس وطنم زندگی کرده ام ، با اینکه به کشور های زیبا با مردمانی خوب هم روزگاری را سپری نموده ام ولی با تمام مشکلاتی که همه ی مردم دنیا می دانند در ایران وجود دارد، باز هم وطن خودم را به هر جای دیگری برتری داده ام . بنابر این دوست دارم مردم دنیا را نیز در لذتی که در این وطن غریب مانده و مظلوم واقع شده ، می برم ، شریک کنم. وطن من بهترین جاذبه های دیدنی دنیا را دارد ولی اعتراف می کنم متولیان و مدیران کارآمد کم دارد و ما مردم مجبوریم با تلاش بیشتر ، غفلت ها و ندانم کاری های این عزیزان را جبران کنیم و با مراوده سازنده تر آنها را تشویق کنیم تا کمی بیشتر به فکر ایران بزرگ باشند و به آنها بقبولانیم برازنده ی یک انسان نیست که فقط نام یک مدیر ، یک استاندار ، یک شهردار ، یک ... را یدک بکشند و با تمام اختیارات و امکاناتی که دارند ، توانایی ایجاد فرهنگ و تمدن مطلوب و سازنده ای را نداشته باشند. اگر کسی با این امکانات نتواند اثر ماندگار و مفیدی در دنیا بگذارد که نام او را جاودانه کند ، هر که هست بیش از یک انسان ناتوان چیزی نخواهد بود . لذت بسیاری از خدمت ها و تلاش برای بهبود زندگی مردم ، بیشتر از زر اندوزی ، باند و باند بازی و پست و مقام هایی است که برخی افراد دارند.
لذت پایدار و واقعی ،مفید بودن است ، بیایید آن را آگاهانه تجربه کنیم.
سخنی با برخی از مدیران محترم
-->
در این قسمت با توجه به مکاتبات و مروده های بسیاری که داشته ام نظرم را بیان می کنم. یکی از این سازمان ها سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بوده است.نا گفته نماند که آقای مشایی در نمایشگاه بین المللی مشهد برخورد بسیار خوبی با من داشتند ولی آنچه ملاک است خیر و صلاح و منافع ملی است نه خوشایند بود برخورد های شخصی. بنا براین من از برخورد مهربانانه بسیاری از مدیران با خودم ، از آنها نهایت تشکر را دارم و از طرفی به عنوان یک شهروند و یک ایرانی نهایت انتقاد بجا و منطقی که از منافع ملت و کشورم حمایت کند را از همه می توانم داشته باشم و این حق مسلم و قانونی من است که تمام مدیران تا بالاترین سطح بر طبق وظیفه ای که دارند باید پاسخگو به تمام شهروندان باشند. همه ی ما تلاش می کنیم تا حال و آینده ی سالم تری برای همه بسازیم . بر من هم انتقادات زیادی وارد است و بسیار از هر انتقادی استقبال می کنم
مدیران رده بالای این سازمان در تهران ، متاسفانه از جمله مدیران بسیار کم کار آمد هستند من با بیشتر آنها به ویژه در زمان دولت آقای احمدی نژاد و به خصوص در زمان آقای اسفندیار رحیم مشایی مکاتبه داشتم . تمام این مدیران محترم پاسخگویی نامناسبی به شهروندان بودند و در انجام وظیفه ی خود در همکاری با شهروندان کوشا و علاقه مند کوتاهی زیادی می نمایند . یک روزی هر کجا باشند مردم از آنها حساب خواهند کشید و سیه روی شود هر که در او غش باشد. رفتار آنها در قبال انسانهای خادم به م میراث فرهنگی در خور آن چیزی نیست که در اساس نامه این سازمان آمده است .در انتهای این مقاله اساس نامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی را برای مطالعه علاقه مندان آورده ام. برخی از این مدیران که حتی توانایی دادن یک جواب یا انجام یک تماس کارساز با کار آمد ترین آدم هایی که در عمل حافظ میراث فرهنگی کشور هستند را نداشتند،عبارت بودند از آقایان اسفندیار رحیم مشایی ریاست محترم سازمان ، سید رضا موسوی مدیر کل روابط عمومی ، محمد شریف ملک زاده معاون گردشگری ، حسین جعفری معاون گردشگری ، حسین هاتفی فارمد معاون صنایع دستی ، دبیر کل کمیته ملی طبیعت گردی آرش کوشا ، معاون فنی و ارتباطات حسین جعفری ،هفته نامه پارس خانم شیخ الاسلامی ، و... دریغ از حد اقل شم و عزت اجتماعی و آینده نگری از این عزیزان ، من که به آنها گفتم در این زمینه که شما پستش را دارید و پول موقعیتش را می گیرید من در دنیای سایبر شناخته تر از شما هستم ولی آنها درک نکردند و عاقبتشان این شد که می بینید . آنها شرمنده ی یک ملت بزرگ و آزاد اندیش شدند. امید وارم دیگران و مدیران شهرستانی این گونه دستگاه های دولتی از آنچه اکنون به آنها می رود درس عبرت بگیرند و قبل از اینکه بسیار دیر شود ،به جبران کم توجهی های خود بپردازند. در اساسنامه ی این دستگاه های دولتی مربوطه آمده است که از شهروندان علاقه مند و کوشا در رابطه با اهداف ذکر شده که همه در خدمت ساخت ایرانی بهتر و سالم تر است،نهایت همکاری و حمایت و قدر دانی را انجام دهند . مدیران با هوش و کار آمد فرصت ها را از دست نمی دهند. به دلیل انگیزه ؛ تخصص و علاقه کار هایی که از دست ما بر می آید بیش از این ها ارزش حمایت و همکاری را دارد





























تصویر زیر مربوط به مقاله ای در مورد فعالیتها و طرح های من است که در معروفترین نشریه اوریگامی دنیا بنام 
Paper
که به انجمن اوریگامی آمریکا تعلق دارد نوشته شده است. ترجمه و گذارش کامل در مورد آن را می توانید در 
ملاحظه نمایید


































و اما حکایت تلخی که همچنان باقی است و دلیلی است برای اینکه بدانیم چرا مردم به دستگاه های دولتی نمی توانند اعتماد کنند و در نتیجه تعامل مردم و دستگاه های دولتی به حداقل ممکن رسیده است.

 
                                                                                        بنام خدا                                                                        11/06/1389
شهردار محترم مشهد جناب آقای مهندس محمد پژمان
موضوع: بررسی خواستگاه طرح پارک موضوعی دانش یا پارک آموزش در مشهد و چند طرح دیگر از جمله طرح شهروند الکترونیک
با سلام و احترام
در گزارش 1 - روزنامه خراسان(قسمت ضمیمه خراسان رضوی)، صفحه سوم تاریخ پنجشنبه یازدهم شهریور هشتاد و نه و  2-  روزنامه شهر آرا(روزنامه مردم مشهد)، صفحه پنجم تاریخ پنجشنبه یازدهم شهریور هشتاد و نه
شهردار محترم منطقه ده مشهد جناب آقای حمید ضمیری در یک نشست خبری از احداث اولین پارک موضوعی کشور در مشهد به نام پارک دانش در حاشیه بلوار امام علی(ع) به مساحت هفت هکتار و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ، اطلاع رسانی فرمودند.و اشاره فرمودند که در این پارک موضوعاتی برای آموزش نوجوانان و جوانان همچون افلاک نما و رصد خانه ، آشنایی با انرژی و معرفی انرژی های پاک و ارزان ، علوم پایه، زیست شناسی و ... مد نظر قرار گرفته است.
طرح پارک آموزش را چندین سال استکه اینجانب به دستگاه های مختلف دولتی از جمله آموزش و پرورش و حتی خود شهرداری مشهد ارائه داده ام و حتی در فراخوان مشهد صفر چهار به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد و حکمی نیز  شهردار محترم آقای مهندس محمد پژمان در حضور صدها نفر پژوهشگر به طراح این طرح که نگارنده ی این سطور می باشد، ارائه نمودند.اگر در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر هم شما عنوان پارک آموزش را جستجو نمایید.در نتیجه جستجو ، اولین وبگاه به نمایش در آمده در مورد طرح اینجانب بنام پارک آموزش می باشد. اگر برخی  تغییر نامهایی برای آن قائل شده و بنام پارک دانش یا عنوان های دیگر نیز نام می برند ، در اصل کار تغییری ایجاد نمی کند و آن واقعیت این است که اینجانب که چندین سال از طراحان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی بودم و در آموزش و پرورش هم که خدمت می کردم طرح های مختلف زیادی ارائه نموده ام که یکی از این طرح ها همین پارک آموزش می باشد و توسط وزارت خانه آموزش و پروش نیز به عنوان یکی طرح های برگزیده انتخاب گردید که تمامی مدارک لازم موجود می باشد و هر دستگاه دولتی هم خود می تواند استعلام نماید.

سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداري مشهد در فراخوانی تحت عنوان  مشق شهر در آذر ماه هزارو سیصدو هشتاد و شش ، 
توانستند هزارو سيصدو چهل و دو طرح را از شهروندان دريافت نمايند كه از بين این طراحان، آنها سي نفر را به عنوان طراح برگزيده انتخاب كرده و از بين آن سي نفر، پنج طراح را ، به عنوان طراح ويژه برگزيدند ،  
اينجانب يكي از آن پنج نفر بودم . از آن جلسه که در فرهنگ سرای شهر بهشت برگزار گردید، گزارش كتبي و تصويري نيز تهيه نمودند.یکی از عوامل برگذار کننده شخصی بنام آقای سعیدی زاده از پرسنل شهرداری بودند. تقا ضا دارم در خواست ارائه گذارش آن جلسه را بفرماييد تا صحبت هايي كه در آن رابطه دارم به صورت مستند تقديم حضور شود. آن مستندات بسيار لازم هستند تا ببينيد برخي از طرح هايي كه شهرداري محترم انجام داده است ريشه در كجا دارد و طراح واقعي آن طرح ها چه كساني هستند. يكي از طرح هايي كه در فراخوان مشهد چهارده صفر چهار به آنها داده ام طرح ضرورت ثبت ايده ها و طرح ها در تمام مراكزي هست كه طرح يا ايده براي اولين بار به آنجا ارائه مي گردد. اگر آن گزارش آخرين جلسه در ساختمان شهر بهشت خيابان مدرس كه پنج طراح ويژه دعوت شده بودند به گونه دقيق و كامل دريافت نماييد ، آنوقت شايد معلوم شود كه خود طرح شهرنوشت و طرح مشهد چهارده صفر چهار و برخي طرح هاي ديگر ، اولين بار توسط چه كسي و با چه نامي ، ارائه گرديده است. همانگونه که در فراخوان چاپ شده در رسانه ها ملاحظه می فرمایید نوشته شده: به اندیشه های برتر جوائز نفیسی اهدا می گردد.



ولی علی رغم گذشت حدود سه سال از آن موقع و پیگیریهای مختلف نگارنده خبری از انجام آن نشد.به تدریج می دیدم بسیاری از طرح ها را شهرداری اجرا می کند که من در این نشست و فراخوان به آنها داده بودم.به من حق بدهید که گمان نمایم این فراخوان ها برای بدست آوردن طرح های شهروندان و سپس ارائه و اجرای آن با کمی تغییر بنام خودشان می باشد.یکی از طرح ایی که در آن موقع به صورت کتبی به عنوان مهمترین طرح این فراخوان ارائه نموده بودم طرح آموزش الکترونیک شهروندان بود، که بعدا بنام آموزش شهروندان الکترونیک حدود صدها هزار نفر از مردم آموزش دیدند.من چگونه باور کنم که اینگونه طرح هایی که به شهرداری ارئه نموده ام و بعد دقیقا مانند آن یا مشابه آن اجرا شده، طرحی نباشد که از روی طرح های اینجانب کپی شده و بدون در نظر گرفتن حقوق طراح بنام دیگران اجرا می شود؟

طرح دیگری که در پاسخ به پیشنهاد برای زیبا سازی شهر ارائه گردیده بود ،این بود که نوشته بودم، برا ی این منظور اولین قدم این است که هنرمندان و اندیشمندانی که در زمینه ی هنر و زیباسازی های فضای شهری صاحب نظر هستند در فراخوانی گرد هم آرید و از نظر ها و ایده های آنها برای زیبا سازی شهر استفاده نمایید و خود این عزیزان را نیز در اجرای این امر مشارکت دهید، از این ایده ی نگارنده طرح های مختلف زیباسازی شهر به وجود آمدو بعد هم خانه ی هنرمندان مقری گردید برای ادامه ی این ایده که به شکل های مختلف از جمله استقبال از بهار و ... نتایجی شدند از طرح هایی که به شهرداری ارائه نموده بودم.متاسفانه آنگونه رفتار و برخوردی می شود که خود طراح را هم زیر سئوال می برند و وانمود می کنند که تمام این طرح ها زائیده ی خودشان است و ابداً از اینجانب اتخاذ نشده و نقشی نداشته ام. سئوال این است که چرا هیچیک از این طرح ها قبل از اینکه من با استناد به مدارک کتبی به این دستگاه های دولتی تحویل بدهم اجرا نگردیده و حرفی از آن نبوده است؟ایده یک جمله است همینقدر که از دهان بدر آمد معما حل گشته و برخی مدیران صاحب ایده را کنار می زنند تا وانمود نمایند خودشان صاحب این ایده بوده اند.این روش برخورد زیان غیر قابل جبرانی به منافع ملی کشور می زند. مدیران عزیز این مایه ی افتخار شماست که طراح و پژوهشگری را جذب نمایید و از مشاورت آن برای بهبود کشور استفاده نمایید ولی به ترفند گرفتن طرح های او عاقبت خوشی برای شما و مملکت نخواهد داشت. کسی که توانایی ارائه طرح را دارد ، توانایی اثبات و پیگیری حقوق خود را هم دارد ، اگر حرمت نگه می دارد و مصامحه می کند ، این را به حساب بی دست و پایی او نگذارید.آیا دوست دارید هر جای دنیا و کشور که بروید به چشم فردی به شما نگاه کنند که بجای حفظ حقوق شهروندان حق آنا را از بین بردید؟ آیا می خواهید تا نصل های بعدی هم از شما یادگار های ناخوش آیندی داشته باشند؟برای آدمهایی مانند نگارنده تنها فشردن چند کلد کافی است که دنیا را از ناحقی و ناسپاسی که در حقم شده آگاه نمایم و مصبب های این امور هر جا که بروند زیر سئوال قرار بگیرند. اما دوست دارم یک همکاری عاقلانه به سود منافع ملی باهم داشته باشیم و انرژی های فراوان خود را برای تخریب یکدیگر بکار نبریم. امید وارم با کمک مردم دولت ها اصلاح شوند و مدیرانی به کار گمارده شوند که رفتار های پسندیده ای داشته باشند و از پتانسیل های مردمی درست و بجا و منصفانه بهره گیرند تا ایرانی آباد تر و سالم تر داشته باشیم.مدیران سفارشی و رابطه ای ایران را به گور خواهند برد.فرهیختگان این مرز و بوم آرزوی همدردی یک مدیر آگاه را تا به کی باید به گور برند؟و تا به کی باید همه ی افرادی که کاری از دستشان بر می آید یا خانه نشین شوند و یا از این مملکت بزارند بروند و عتایش را به لقایش ببخشند؟

در زمان آقای حسین شادکام نیز این شکایت را تقدیم نمودم ایشان لطف نموده مرا دعوت نموده و نشستی حضوری داشتیم. در حضور اینجانب از همکارانشان در این مورد استعلام فرمودند، همکاران محترمشان گفته ها و نوشته ای مرا تایید فرمودند، و ایشان قول دادند در اولین عید پیش رو مراسم تقدیر و دلجویی انجام شود ولی با اینکه به صداقت ایشان اعتماد کامل دارم ، باز هم این قول انجام نشد.لذا تصمیم به این شد که به قسمت های دیگری از دستگاه های دولتی که به گونه ای نظارت به حسن انجام این دستگاه دولتی دارند اطلاع رسانی و درخواست کمک شود، تا شاید جلو بی اعتمادی شهروندان به دستگاه های دولتی گرفته شده و شهروندان فرهیخته باز هم رغبت شرکت نمودن در فرایند ساختن شهر و کشوری سالم و پایدار را داشته باشند.
حال سخن اینجاست که چرا شهرداری مشهد بدون استفاده از طراح به عنوان یکی از مشاوران طرح اقدام به اجرای طرحی نموده است طراح اصلی آن قبلا آنرا به همین شهرداری محترم تحویل داده است.در مورد چند طرح دیگر اینجانب نیز مشابه این کار صورت گرفته است. از جمله 

  آیا بهتر نیست بجای دور زدن طراح، برای بهتر اجرا شدن هر طرحی  با طراح اصلی آن همکاری داشته باشند؟ لذا از رسانه های محترم و مدیران محترم شهرداری تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم تا بتوانیم در راستای اعتماد سازی ، تعامل  و همکاری، خدمت کارآمدتری به کشور خودمان بنماییم. .        جهت دسترسی به مدارک و کسب اطلاعات بیشتر روی پیوند زیر کلیک نمایید


با تشکر :          محسن موسوی زاده :          
      

 




-->
Dialogue with some respected directors
In this section, the correspondence and Mrvdh that I have had many tell me I. One of these organizations, Cultural Heritage and Tourism Organization and handicrafts respectively. Saying Let's Initiation in the Mashhad International Fair dealing with me were very good but what is the criterion of good and national interest of personal encounter was not pleasant . So I kind of dealing with many of my managers, I have thanked them and eventually the other hand, as an Iranian citizen and a timely and reasonable criticism that ultimately benefits the nation and protect my country from all I have and this my legal right and that all managers, according to the highest level of responsibility that they must be accountable to all citizens. We're all trying to present and future for all to make more healthy. I entered a lot of criticism is very welcome to any criticism
Senior managers of the organization in Tehran, unfortunately, including the managers are much less efficient with most of them, especially when Mr. Ahmadinejad's administration, and especially when I write to Mr. Esfandiar Initiation. All of these managers were respected citizens and poor accountability in performing their duty to cooperate with interested citizens, industrious and very soon shall. One day, wherever they are, people will take account and be on every Syh that he is unconscious. Their behavior toward humans servant to M. befitting its heritage is not something that in the letter the organization is based. End this article by e-mail Cultural Heritage and Tourism Organization and crafts enthusiasts brought to my study. Some managers even able to give an answer or do a call came to work with most people that protect cultural heritage in practice are not countries, were Mr. Esfandiar Initiation Head Organization, Seyed Reza Mousavi Director General Public Relations , Mohammad Sharif Malekzadeh Deputy Tourism, Hossein Jafari, deputy tourism, handicrafts Hussein Pythian Farmd Deputy Secretary General National Committee Nature Arash Kousha, deputy technical and communication Hossein Jafari, weekly Pars Ms. Sheikholeslami, and ... Sham and denied the minimum social esteem and providence of loved ones, I told them that in this context that you have Pstsh you take the money and position in the world of cyber I am more known, but they did not understand this Aqbtshan you can see that. They ashamed of a great nation and were noble. Hope other cities and managers of these state machines is that they now take a lesson before it is too late, to compensate for their low pay attention. The constitution of this state machine is concerned that citizens are interested and diligent with all the goals listed in the service of Iranian-made is better and more healthy, and ultimately appreciate the cooperation and support do. Managers come and work with intelligence opportunities are not lost. Because motivation; expertise and interest in work that comes from our more than these values support and cooperation has







The soil Nkhty any Yar Saba Biar

Again, welcome you to begin. Welcome, step wretched beg your pardon, my infinite thanks Hello, welcome to the heart Mhrbantan.

Although every day and every moment is transformed human and human treatments are loose and sympathy of the more familiar charge what I now believe it, I give. Fortunately, Snake-Din Ibn Arabi great mystics of my work has simple words of the Start honorable.

لقد Kent before Day anchor Sahebi

Lounge records to religious Ykn Dynh compliments

Sar وقد heart Qabla total Svrh

Fmry Lghzlan and late Lrhban

And bits and GM Lavsan Taif

Mshf Valvah Torah and al -

That night Adyn الحب Tvjht

ارسلت Rkaybh religious and faith

Translation of this poem for those that Persian Zyzany them is more rational, the Aynj are browsing:

If you come before religion with the religion I was not close, he had to deny and Mzmt.

But today the welcome page if my heart is. Hvan pastures and the monastery monks.

Btan house and the Taif Shrine Relics Torah and the Quran and papers.

My religion is love, and wherever I go the convoy of religion and faith to send it to hand.

Perhaps a statement of human rights is the idea of such complementary.

On the other hand I can not all people and all creatures, even soil and stone and ... I do not like. Is very difficult for me even to my enemy I am not the Aradt because if he knew how much I love him, most friendships and the love is valid in I was right.'s Why a lot of friends with ideas have very different. I believe the enemy weakness, helplessness and ignorance. دلشان who is full of love and the Persian month Mehr people are very strong and are generating the knowledge. Their human creative, cheerful, lovely, very confident and has many wonderful and special human lives are examples.

One of the reasons that wilderness of mountains and cities prefer, one being and harmony with nature and with one hand, innocent people get face to see that their long and perilous way is tolerable. Sample it you will see in the photos. Most humans are good native regions. Like the old man from the river near the village head is Artknd and the sun was hot apple Tarfman.






Thousands of trees he planted many of the benefit is about seventy years. Msny or women who were later known relative to the same friendship that we have Apple to تعرف he treated us like they would children.



Same species Haj Ramadan and Haj Gholam Bagheri, Farzaneh and respected the family or loved ones in the Mayan village Hussein Agha and his studious son of the village people are دهبار, BBC in the heart of you Binalud Koo lives and Agha Hasan and Habib Agha mrs.aquamarine from respectable family and aged mother Shokat, especially the kind family whenever we get the kind of unsparing make us ashamed that people are drivers and hundreds of other friends are Sharifi man without any knowledge I have previous with, love and purity of a pious man from other people, do not hesitate.

I live a life in paradise have sp, although a beautiful country well once, but have spent all the problems that all the world knows Iran is open to my compatriot anywhere else I preferred. So love the people in the world in which pleasure been neglected and oppressed homeland is located, to go, to partner. Stolen my homeland the best attractions the world, but I confess holders essentially and managers are less efficient and we Mjbvrym people with more effort, neglect and Ndanm work to compensate for these loved ones and engage them more constructive to encourage a little more Iran must think big and they Bqbvlanym not befitting of a man that only an administrator of a governor, a mayor, a ... The tow, and kill all the facilities and have the ability and desired changes are not constructive. If one of these facilities can not affect lasting and useful in the world that his name is immortal, that is any thing but a Mflvk not available. Many enjoy the service, the more private accumulation of gold, bond and play and post bond and officials is that some people have.

Enjoy a stable and real, of being useful. Come to experience it.


-->
بنام آنكه جان را فكرت آموخت

Cooperation and support all constructive and responsible citizens Dear Dear


Hello, and with abundant peace and respect


The goal of making positive social and cultural process to independence, self Kfayy and entrepreneurs and we can create your own content, and more producers we culture instrument. Thus not only the subjugation of imported cultures, but will not face a new offer from Iran to the worlds will. Frakhvr the knowledge and facilities to Iran to try the large species is introduced to the tailor. Phones and the way citizens interact with the media, public and system administrators an efficient, one of the important principles for building a more healthy and dynamic society can be. It is evident that in this regard any cooperation with the citizens to protect and expand Profile of civilization trying to cholera projects and scientific and practical work to improve the status of their scientific and cultural community efforts have provided significant, step towards making society more healthy and addresses from being educated and manage their Sponsors is.

In this regard note that comments should not be away from the effect tremendous man in love, is familiar with and work motivation. The famous quote, love the mountains and Farhad Shhrtsh range. Worthy example of citizens and regulators to bring created. Example in each case when the work is like Key words Mashhad, Mashhad tourism, كوهسنگي, Kalat Tourism, lawyer Abad ... Sites and blogs on the first page اینجانب Nhm with a significant number have. If English is also the search

(Such as mashhad tourism, orta kand, Koohsangi, and again ... the result is always reached the Home Nhm number are significant. Checker subject, or any remedy will not be unless the first blogs Author websites and would head Obviously, in which first of all Badyd and constructive comments, positive and influential will be met, then a difference between pure and Nasrh the benchmark of value here and will work ها is more specific. in The present era is not the power that it can be easily passed along.

Although billions USD every year by various devices, such as municipal governments and Cultural Heritage in this regard is the cost, considerable attention and be happy that the characters in the Cultural Heritage and Tourism in the relationship with a teacher costs a private citizen and the smallest so far without the help Mtvlyany legally حامي moral and material should be such Tlashgran, are Zand. This profit and additives for a Hkar state is able to properly engage and support to have such citizens. Independence and for them to share facilities, but costs are not optimal in the management costs of conserves. Loss of the opportunities before significant losses related to the state machines and thus to enter the national interest. There is, despite There are different comments that may be, to protect national interests to help each other, Bus.

Commemoration week is recommended for teachers already in Mashhad tourism site which belongs to all the cultural partners directive according to a respected cultural information to be called on if the school ها for optimum use of this week, instead of cultural respect your restaurant that faced No complacency, should visit the areas suitable for tourism, very full of information presented in this blogs and sites this colleague, to take optimum use. In this case this week, correctly productivity culture for making optimum use of the facilities used and the knowledge of tourism and cultural heritage is.

Few sites and blogs Author:

پيشنهاد همكاري و حمايت سازنده به تمام هموطنان گرامي و مسئولين محترم

با درود فراوان و با سلام و احترام
-->
-->

هدف اين است كه جريان سازي مثبت فرهنگي و اجتماعي در جهت استقلال ، خود كفايي و كارآفريني ايجاد نماييم و خود بيشتر تولید کننده ی محتوا و فرهنگ ساز باشیم. بدين ترتيب نه تنها مقهور فرهنگ هاي وارداتي نخواهيم شد بلكه چهره ي نويني از ايران به جهانيان عرضه خواهيم نمود. به فراخور دانش و امکانات سعی می کنیم ایران بزرگ را آن گونه معرفی کنیم که درخور آن است. در اين راه همراهي و تعامل شهروندان با رسانه ها ، دستگاه هاي دولتي و مديران كارآمد ، يكي از مهمترين اصول براي ساخت جامعه اي پويا و سالم تر، مي تواند باشد.بدیهی است در این راستا هرگونه همکاری با شهروندانی که در جهت حفظ و گسترش تمدن ایران عزیز تلاش می کنند وبا طرح ها و كار هاي علمي و عملي خود در جهت بهبود وضعيت علمي و فرهنگي جامعه تلاش هاي قابل توجهي ارائه نموده اند ، گامي به سمت ساخت جامعه اي سالم تر و نشاني از تدبير و فرهيخته بودن حمايت كنندگان آنها ست.
در این رابطه نکته ای را که نباید از نظر دور داشت ، تأثير شگرف انسان هاي عاشق ، با انگيزه و كار آشنا است. به قول معروف، كوه را عشق كند و شهرتش فرهاد برد. سزاوار است شهروندان نمونه و تأثير گذاري را بوجود آوريم . به عنوان نمونه وقتي در هر موردي كلمات كليدي به كار رود مانند مشهد ، گردشگري مشهد ، كوهسنگي ، گردشگري كلات ، وكيل آباد و... سایت ها و وبلاگ های اینجانب در اولين صفحه آنهم با تعداد قابل توجه حضور دارند . در صورتي كه به زبان انگليسي هم جستجو صورت گيرد
( مانند mashhad tourism ,orta kand , Koohsangi , و... بازهم به همين نتيجه مي رسيد كه هميشه در صفحه ي اول آنهم با تعداد قابل ملاحظه قرار دارند. جستجوگر موضوعات مورد نظر ، هيچ چاره اي نخواهد داشت مگر اينكه اول به وبلاگ ها و سايت هاي نگارنده سر بزند بديهي است كه در اين صورت اول از همه باديد و نظرهاي سازنده ، مثبت و تأثير گذاری روبرو خواهند شد ، بعد هم تفاوت سره و ناسره را محک خواهند زد و اينجاست كه ارزش كار ها بيشتر مشخص مي گردد. در عصر حاضر اين قدرتي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن گذشت.
با اینکه هر سال ميليارد ها تومان توسط دستگاه هاي مختلف دولت مانند شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه هزينه مي گردد ، مایه توجه و خوشحالی كه حرف قابل توجه در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری را در اين رابطه يك شهروند معلم با صرف هزينه شخصي و تا کنون بدون كوچكترين كمك متولياني كه قانوناً بايد حامي معنوي و مادي اينگونه تلاشگران باشند ، مي زند. این به سود دستگاه ها ي دولتي است كه بتوانند را هكار درستي براي تعامل و حمايت از چنين شهرونداني را داشته باشند. رسيدگي و در اختيار گذاشتن امكانات براي آنها ، صرف هزينه نیست بلکه بهينه جويي در مديريت هزينه ها است.از دست دادن فرصت های پیش آمده زیان قابل توجهی به دستگاه های دولتی مرتبط و در نتیجه به منافع ملی وارد می نماید.جا دارد علی رغم نظرات متفاوتی که ممکن است وجود داشته باشد ، برای حفظ منافع ملی به یاری یکدیگر بشتابیم .
پیشنهاد می شود برای بزرگداشت هفته معلم از هم اکنون وجود سایت گردشگری مشهد که متعلق به همکار فرهنگی تمام فرهنگیان محترم است طبق بخشنامه ای اطلاع رسانی گردد تا چنانچه آموزشگاه ها خواستند برای استفاده ی بهینه از این هفته، فرهنگیان محترم را بجای رستوران که وجهه ی خوشایندی ندارد، از نقاط مناسب گردشگری دیدن نمایند ، از اطلاعات بسیار کامل ارائه شده در این وبلاگ و سایتهای این همکارشان ، استفاده مطلوب را ببرند.در این صورت از این هفته، بهره وری درستی در فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از امکانات موجود و عادت به شناخت میراث های گردشگری و فرهنگی می شود.
تعداد اندکی از سایت ها و وبلاگ های نگارنده:
Few sites and blogs Author:
My Other sites and weblogs
فیلترینگ کور
برای     دیدن عکس های هر محل کافی است روی نام آن محل یا روی عکس مربوطه کلیک     نمایید.با توجه به اینکه به صورت فله ای دولت اقدام به بستن سرورهایی چون     بلاگر و فیلیکر و ... می نماید ،متاسفانه تمام ادارات و مردم دیگر برای     دیدن حتی سایت های مفیدی که فیلتر نشده اند به اجبار از فیلتر شکن  استفاده    می نمایند که این گونه روش ها زیان بار است.دولت باید وبگاه های  متخلف را    با رای دادگاه فیلتر نماید نه اینکه سرور های معروف را فیلتر  کند و  میلیون   ها فرهیخته ای که دارند به کشور خدمت می کنند را از فعالیت  محروم  نمایند.   این روش ها عاقبت بسیار ناخوشایندی خواهد داشت که یکی از  آنها  عدم اعتماد   مردم به دستگاه های دولتی است. لذا از مدیران گرامی  انتظار می  رود با  عاقبت  اندیشی با اینگونه موارد برخورد نمایند.استفاده  از فیلتر  شکن  اگر  عمومی  شود که شده بسیار زیان بار  می باشد. به عنوان  مثال در  بسیاری از  استان ها  بینندگان وبگاه های اینجانب که بیش از صدها  هزار نفر  هستند برای  دیدن عکس  های گردشگری ایران زمین مجبور به استفاده  از فیلتر  شکن هستند گر  چه هیچیک  از وبگاه های اینجانب فیلتر نشده و تمام  آنها برا  اساس خدمت به  جامعه طراحی  و ساخته شده است و حتی بسیاری از  دستگاه های  دولتی از محتویات  و عکس ها و  مدارک آن استفاده می نمایند.  وقتی که سرورها  فیبتر شوند یعنی  به صورت غیر  قانونی میلیون ها وبگاه  فیلتر گردیده  است.لطفا تا دیر نشده در  روش فیلتر  گذاری تجدید نظر نمایید  . دولت با این  کار بسیاری از افراد ی  را که هنوز  امیدی به قابل اصلاح  بودن دولت داشتند  را کاملا نا امید نمود و  آنها باور  نمودند که  سانسور  ها و استبداد های  غیر قانونی هر   روز افزایش می  یابد ، به گونه ای  که تنها روزنه و امید آنها برای خدمت به   دولت و مردم  نیز بسته شده است.  لذا دگر باره به دولت مردان گرامی و  مدیران  دلسوز می  خواهم که خودشان و  مردم را از اینگونه گردابهایی که هر  روز به  نوعی  ایجاد می نمایند با تکیه  به قانون و مردم مداری ، نجات دهند.  اگر  اوضاع   به اینگونه پیش رود  مطمئن باشید  حرکت مردم به گونه ای خواهد  بود که   امکان دارد برخورد هایی  پیش بیاید که برای همه ناخوش آیند باشد.  اگر به   یاد داشته باشید به  بسیاری از مدیران ارشد دولت ، مدت ها قبل از آن  حرکت   سبز هشدار داده بودم  که با مردم به از این باشید که هستید و حرمت و   آزادی  های آنها را پاس  دارید و بجای زر اندوزی به فکر ساختن ایرانی  سالمتر  و  آبرومند تر باشید و  از پتانسیل انسانهای کارآمد و پر انگیزه  استفاده  نمایید  ، بیشتر مدیران  توانایی درک موضوع و ایجاد زمینه برای  همکاری بیشتر  را  نداشتند . بعد  عاقبت عملکردشان را دیدید . آنهابه علت  ناکارآمدی  مشکلات  زیادی برا ی خود  ، مردم و دولت درست کردند و آن پیش  آمد که همه  دیدیم و می  بینیم .حال  نیز امیدوارم چند درصدی از مدیران به  خود آیند و  هرکس به سهم  خود قدمی  برای ساخت ایرانی بهتر بر دارند.لازم  به یاد آوری  است که تا کنون  هیچیک  از وبلاگ ها و سایت های اینجانب فیلتر  نگردیده ولی  دولت کل سرور های   معروف را زده و تر و خشک را به گونه ای  غیر قانونی و غیر  اخلاقی با هم   سوزانده است. من مخالف استفاده از فیلتر  شکن هستم ولی  عملکرد دولت به گونه   ای است که همه و بیش از دیگران خود  دستگاه های دولتی  مجبور هستند برای  دیدن  عکس ها و مطالب بسیاری از وبگاه  های مفید از فیلتر  شکن استفاده  نمایند.اگر  تمام عکس ها دیده می شوند  لطفا از فیلتر شکن  استفاده  نفرمایید. فیلتر شکن  ها هم سرعت را کاهش می  دهند و هم نتیجه جستجو  را به  نادرستی نشان می دهند و  هم خطرات زیادی  برای خانواده ها دارند.

با     سانسورهای کور هیچ دولتی به جایی نرسیده که ما بخواهیم برسیم. این خوش     آیند نیست که تمام دستگاه ها و دوایر دولتی بدون استثنا و بنا چار از   فیلتر   شکن استفاده می کنند.نگذارید که بناچارهر کسی روی وبگاه خود بنویسد   اگر می خواهید  عکس ها و دیگر مطالب دیده شوند از فیلتر شکن استفاده نمایید

Filtering in iran

To see photos of each place is enough on its name or location, click on the picture concerned. Given that a bulk government attempted to close flikr servers like Blogger and ... Will, unfortunately, all departments and people to see even more useful sites that are not filtered forced from the filter are using such methods are harmful. The government should have the offending site with the court, not to filter server popular filter and the millions who are educated to serve the country to deprive them of the activities. Eventually these methods will be very unpleasant, one of which devices people distrust the government. There is therefore managers are expected with provident must deal with such cases. If you use public proxy, which is very harmful. For example, in many provinces by my website visitors who are more than hundreds of thousands of tourist to see photos of Iran forced to land use are the filter, although none of my website and all of them for not filtering based community service designed and built many machines and even state of the content and use photographs and documents drawn. When the servers are Fybtr to millions of illegal website has been filtered. Please too late in the filtering approach can appeal. Government work with the many people who still hope to be government reform was being made quite frustrated and they began to believe that censorship and tyranny illegal grows every day, so that only the holes and hope they to serve the government and people has been closed. So other men about the government dear and caring managers want their own people from such Grdabhayy every day to create a kind of drawn to the law and people relying circuit, to save. If the situation goes like this be sure to move people in a way that would be possible collision that occur that are unpleasant for everyone. If you remember the many government managers, long before the green movement had warned that people are aware that these freedoms and dignity, and you pass them and instead think of amassing gold and making healthier Iranian be more decent and effective human potential and high motivation to use, most managers the ability to understand the issue and create more areas for cooperation were not. After you see the finale performance. cause many problems for the ineffectiveness of its people and its government, and they just came up and we see that all we saw. We also hope that some percentage of managers to come and everyone to step their part to make the Iranians are better. It Remember that so far none of my blogs and sites not been filtered, but the entire state of servers known to the fire and dry such illegal and immoral are burned together. I am opposed to the use of filter performance, but the government is such that all the others over their governmental agencies are forced to see photos and a lot of useful website to use the filter. If all images are seen Please Please do not use the filter. Filter also reduces the speed and the results show the wrong and the risks are great for families.


Blind with no government censorship not where we want to achieve. It is pleasant that all devices and state agencies without exception, and the four of filter use. Bnacharhr Do not let someone write on your website if you want photos and other content can be viewed from the filter to use



در پيوند هاي زیر، آلبوم هايي كاملي از جاذبه هاي گردشگري ايران ، خراسان  مشهد و مکان های دیگری را خواهيد ديد
  
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند



و سپس پیوند


کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.

در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید


و سپس روی پیوند های


  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید.
 گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .

Home