Sunday, September 19, 2010

Torghabeh شهر طرقبه – شاندیز یا شهر بینالود در آستانه مرگ


Torghabeh
Torghabeh is a town near the city of Mashad in Razavi Khorasan Province, northwestern Iran. it's population is about 15000.
Torghabeh is famous because of its mild nights in Summer. It has many traditional restaurants and many local businesses that sell handycrafts. One of its customary local foods is Dizi. Another common choice of food among the frequent visitors of the town is Shishlik, which is basically grilled lamb and T-bone accompanied by rice.
The small town is considered as a get-away spot for the families and youth of Mashhad, who cruise the streets and rural venues of the city in their cars or on foot


TORGHABEH
  • This pretty small town outside of Mashhad is definitely worth a trip.
  • This is a great place for souvenir shopping. It is popular for its handcrafts, carpets, baskets, carvings, etc.
  • While you're here, you may want to combine this trip with town of Shandiz which is a great place for eating good food and enjoying a good weather.


Torghabeh, a countryside town which is famous for its handicrafts, nuts and dried fruits.
A mountainous area with many orchards is located 16 km to the southwest of Mashhad far from the crowded city. The population has been dispersed among the valise full of trees. Hand-woven baskets, wooden works and carpets are the best souvenirs of the region.
آنروز که من مطالب این پست را آماده می کردم پرتال بزرگ شهرداری طرقبه حتی دو خط انگلیسی راجع به طرقبه نداشت. بابا این Torghabeh Municipality تان کشت مارو.


طرقبه
بخش طرقبه در 16 كيلومتري شمال غربي مشهد و در منطقه كوهستاني واقع گرديده است و رودخانه زيبايي در آن جريان دارد . اين بخش داراي باغهاي فراوان و متنوع ميوه مي باشد و پارك عمومي آن جالب و ديدني است . سبدهاي دستي ساخته شده توسط روستاييان از جمله صنايع دستي اين بخش است . طرقبه در تابستان داراي هواي خنك و مطبوع مي باشد .




شهر طرقبه شاندیز یا شهر بینالود در آستانه مرگ
متاسفانه برخي از مردم و مدیران این شهر ها مانند شهرداری ، شورای شهر و... بیشتر به فکر کارهای فرعی و روزمرگی هستند تا نگاهی عاقلانه به چشم انداز آینده ی این شهر های توریستی ، مديران خوب هم آنقدر در اقليت هستند كه صدايشان به جايي نمي رسد . لذا عملاً بجای توسعه ی فعال پتانسیل های این مناطق به سوی یک شهر سالم و محیط گردشگری بین المللی ، آنرا به سوی از بین بردن منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری ، پیش برده اند.
حرص پست و مقام ، حرص زمین خواری و حرص زیاده طلبی ، دیگر حسی برای آینده نگری و آباد نمودن آنجا برای برخي از مدیران و مردم نگذاشته است. در قدم اول ما مردم مقصر هستیم بعد مسئولین ، چون اگر ما درست به تکالیف شهروندی خود عمل کنیم و به موقع پی گیر احقاق حقوق خود باشیم ، بسیاری از مشکل ها به وجود نمی آیند.اگر همه به فکر چپاول منابع طبیعی و میراث گرانقدر فرهنگی و ... باشیم چیزی جز یک مملکت خراب عایدمان نخواهد شد و چنين محیط نامطلوبي برازنده ی زندگی برای هیچ انسان معقولی نخواهد بود.
بسیاری از محل هایی که قبلاً از جاذبه هاي گردشگری بودند و مردم برای گلگشت به آنجا می رفتند ، اکنون با پارتی بازی و ساخت و پاخت های پشت صحنه بسیاری از ... تبدیل به ویلاهای متروکه شخصی افرادی فرصت طلب شده که بیشتر برای مراسم خوش گذرانی شب و روز جمعه از آنها استفاده می کنند. به این ترتیب بعد از مرگ کلان شهر های ملی مانند مشهد بخاطر مدیریت های ناکار آمد و بی تفاوتی مردم ،این شهر هانیز نفس های آخر را مي کشند.
در بین مدیران ما جای خالی انسان هایی مانند امیر کبیر و نادر و در بين فرهیختگان ما جای ابر مردانی مانند پرفسور محمود حسابی ، به شدت خالی است. بیش از هر کسی انتقاد به خود ما مردم وارد است که خاستگاه چنین انسانهایی نیستیم. در میان انسان های کوچک نمی توان توقع وجود ابر انسان ها را داشت. باید ما مردم بزرگ شویم . راهی جز مطالعه ،كوشش شبانه روزي ، همدلي ، همكاري و تلاش مستمر براي ساخت جامعه اي سالم تر و ايزاني آباد تر وجود ندارد. بايد با نگرش جديد به انديشه ها و مديريتها ي نوين ، گام هاي اساسي تري به سوي روشن ضميري برداريم. بايد با ديد نوآورانه تر ، علمي تر و شادتري به زندگي نگاه كرد. به جاي پافشاري به تكرار اشتباهات چندين و چند ساله ، بهتر است باد ديد عالمانه و آگاهانه در روش هاي خود براي زندگي سالم تر تلاش كنيم.
اگر عکس ها باز و دیده نشدند، یک راه دیده شدن عکس ها ی همراه متن ،  استفاده از فیلتر شکن های مختلف است 
هنگامی که مطالب مربوط به هر بخشی را  کلیک نمودید ، به هر علت اگر برخی از عکس ها دیده نشدند ، شما نخست روی پیوند
و سپس پیوند
کلیک نمایید. در سایتی که باز می شود شما عکس ها را با امکانات بسیار فوق العاده ای خواهید دید از جمله روی هر عکس که کلیک نمایید در اندازه ی بزرگتر باز شده و نقشه ی دقیق محل عکس برداری، همراه با جی پی اس ، موقعیت دقیق آن محل به نمایش در می آید. شما هر گاه قصد بازدید از آنجا را داشته باشید دیگر هرگز مانند نگارنده، که برای اولین بار به آنجا ها می رفتم و قبلاً چنین راهنمایی هایی را در جایی ندیده بودم ،راه را گم نمی کنید و سرگردان نمی شوید.این قسمت ها در حال تکمیل شدن است و هر روز به تعداد عکس ها و کیفیت آنها افزوده می گردد. هیچ دستگاه دولتی تا کنون توفیق انجام چنین کاری با این وسعت و دقت را نداشته است.
در آلبوم های زیر نیز می توانید با امکانت متفاوت دیگری عکس ها را ملاحظه نمایید
و سپس روی پیوند های

  کلیک نمایید. وارد وبگاه  دیگری از نگارنده خواهید شد ، حال روی هر بخش که  مورد نظر شماست  کلیک نمایید ، تمام عکس ها ی آن قسمت را خواهید دید. گر در آن وبگاه روی عنوان
 slide show
کلیک نمایید عکس ها را به صورت پویانمایی زیبایی مشاهده خواهید فرمود. پیشنهاد  می   کنم نخست مطالب و عکس های این وبلاگ را ببینید سپس هر جا لازم بود که  عکس های آن متن ها را دوباره کاملتر ببینید به بخش آلبوم عکس ها بروید.
راه دیگر برای دیده شدن عکس ها همراه متن ها، استفاده از فیلتر شکن های مختلف است که آنرا روش مطلوبی نمی دانم ولی متاسفانه دولت با فیلتر های بسیار شدید و کور خود ، کاری می کند که مردم بناچار و برخلاف میل باطنی برای دیدن سایتهای مفید که محتوای غیر اخلاقی هم ندارند مجبور به استفاده از فیلتر شکن می شوند.وبگاه های اینجانب فیلتر نشده اند ولی دولت سرور های اصلی را به گونه ای فیلتر نموده که معمولا در هیچ وبگاه متعلق به بلاگ اسپات یا همان بلاگر معروف عکس ها دیده نشود.البته  آی اس پی های ایران یا همان شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند، از نظر فیلتر نمودن با هم متفاوت هستند. یک راه هم استفاده از خطوط وی پی ان  vpn است .گردشگری مشهد




















































































































زمين ها و باغ هايي ه به سرعت در حال تبديل شدن به ويلاهاي شخصي هستند.اين كار به شدت به طبيعت آسيب مي رساند و جاذبه گردشگري آنجا را از بين مي برد