Wednesday, October 13, 2010

NGO Friends of Nature Khorasan سازمان مردم نهاد طبیعت دوستان خراسان


خوش آمديد  Welcome 

سازمان مردم نهاد طبیعت دوستان خراسان

در هر كجاي دنيا كه هستيد ، حضور شاد و پر امید شما    پر از بوي خوش پونه ها ، سرشار از ترنم باران هاي كوهستاني ، لبريز   ازصداي  دل انگيز پرندگان وحشي ، سيراب از چشمه ساران نقره فام ايران و دل   گرمتان  پر از عشق باد.

Mobile    +98     915 309 3733        همراه 
   ایمیل نگارنده   My email    mmoossavi[at]gmail[dot]com

 اگر   عکس ها و دیگر مطالب دیده نشدند از فیلتر شکن  هایی مانند اولتراسورف یا انواع دیگر آن استفاده نمایید . برای توضیح بیشتر روی  سر مقاله اين بخش   کلیک نمایید و قسمت مربوط به فیلترینگ های کور را بخوانید.هیچیک از وبگاه های اینجانب فیلتر نشده بلکه دولت سرور ها و هاست های عظیمی مانند بلاگ اسپات یا همان بلاگر، فیلیکر و ... را فیلتر نموده و میلیون ها وبگاه نویس مفید به جامعه را که باید حامی و طرفدار آنها باشد به چالش کشیده است . لذا همه جا  بناچاراز فیلتر شکن استفاده می کنند. از دفاتر روزنامه ها گرفته تا دستگاه های دولتی یا مراکز آموزشی .به قول حافظ : به حال مردم آن ملت ...

امیدوارم    از دیدن عکس ها و مطالب متنوع آن لذت ببرید و هنگامی که برای دیدن این    مکان های دیدنی و طبیعت زیبا تشریف می برید، برای حفظ محیط زیست و میراث  فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی ، نهایت دقت را بفرمایید.این جاذبه ها  سرمایه ی همه ایرانیان و همه بشریت است.
 
 
 
درود به شما
سازمان مردم نهاد طبیعت گردی عمو محسن و دوستان (شبانه روزی بدون تعطیلی )
Mohsen and friends Nature tourism NGO 09153093733
از مهربانی طبیعت که همیشه ما را به مهمانی با صفای خویش فرا می خواند سپاس گذاریم.
از رفقای صمیمی که هر روز و هر ساعت محبت می کنند و به کمپ شماره ی یک ( دفتر کوچک و ساده ی من در بلوار پیروزی مشهد ) تشریف می آورند و با هم همراه می شوی به طبیعت های دوست داشتنی و دلنشین و بهترین لحظه های زندگی را با هم هستیم و سر شار از انرژی و دوست داشتن می شویم ، سپاسی بی کران دارم.
از این که همیشه مرا شرمنده ی محبت های خود می کنید و با این که مسیر دوری را برای همراهی طی می کنید و برای رفت و آمد به طبیعت قبول زحمت وسیله را هم می فرمایید ، بزرگ منشی شما همواره ستودنی است.
هر ساعتی از شبانه روز که دلتان خواست برویم به طبیعت و حالی بکنیم در آن آرامش و هوای پاک و دمنوش گیاهی نوش جان بفرمایید ، بدون درنگ مرا خبر بفرمایید و به این که چه روز و ساعتی است نیاندیشید و خیالتان آسوده باشد. تا جایی که در توان و شدنی باشد تلاش می کنم همراه باشم.
این روزها تغریبا هر روز بین یک تا دوبار اگر بتوانم به طبیعت چه دور و چه نزدیک می روم چه با دوستان عزیز و چه تنهایی. بنا براین منتظر دعوت و خبر دادن من نباشید که همین را به عنوان خبر دادن همیشگی بیاد بسپارید و هر گاه دوست داشتید و فرصتی ، خبر دهید تا برای رفتن به طبیعت هماهنگ شویم.
برای این که به طبیعت آسیبی وارد نشود اغلب با تعداد محدود و شناخته شده به طبیعت می رویم. بدیهی است برای دوستان جدید یک طبیعت گردی کوچک جهت شناخت بیشتر انجام می گیرد اگر دیدیم با هم هم دل هستیم آن را ادامه می دهیم.همدلی و هماهنگی و داشتن هدف ها و فرهنگ های مشترک ، پایه ی این طبیعت گردی ها است . تجارب زیاد صدها برنامه ی طبیعت گردی که در برخی از آنها در یک روز با تاریکی در ارتفاعات بینالود و روبرو شدن با حیوانات وحشی و گرفتار شدن در سیل و صدمه دیدن در حصار های سیم خاردار در حریم زمین های رودخانه که برخی مردم سودجو برای باغ و ویلاسازی تصرف کرده اند و ... را داشته ایم که تا کنون به خاطر این که همراهانمان انسان های با گذشت و ایثارگری بوده اند ،جان سالم در برده ایم.همیشه همه چیز آرام نیست.
بیاد داشته باشید که تمام این همراه با طبیعت بودن ها بر اساس قوانین اکوتوریسم انجام می شود که در پست های قبلی توضیح داده ام. نه تنها به طبیعت زیان وارد نمی کنیم بلکه باید هوشمندانه در گسترش و حفاظت فضاهای سالم طبیعی گام برداریم. که طرج پارک کمربندی ارائه شده به مسئولین مملکتی و اختصاص دادن هفت هزار هکتار از اراضی به ایجاد فضای سبز یکی از این اقدامات است. همکاری و همگامی با سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و گسترش فرهنگ آنها از جمله رفتگران طبیعت ، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ، درخت کاران رضوی ، جمعیت سبز ایران و ... نیز از دیگر کار هایی است که دوستان همراهم آن را انجام می دهند.
این گونه طبیعت گردی ها بیشتر همنوایی با طبیعت و گسترش صلح و دوستی و دمکراسی و آموزش و در نتیجه رسیدن به آرامش پایدار است بنا بر این افرادی که هدف اصلی آنها چیز دیگری است بهتر است برنامه ی دیگری را برگزینند.ما فرزندان زمین هستیم و باید به مادرمان زمین احترام بگزاریم و از او مراقبت کنیم.
درختها
جوی ها و کوه و دره ها
پرندگان زیبا و خوش آواز
سگ ها و گرگ های زیبا و گراز های دوست داشتنی
سنگ ها و برگ ها و علف ها
چشمه های پاک و آب های زلال
همه و همه
ما را صدا می زنند
کفش هایما را بپوشیم و کوله بارمان را برداریم.
راهی شویم
تا بدویم در دل دشت
تا برویم تا سر کوه
تا زندگی را تنفس کنیم
پاک و روشن و دوست داشتنی
همچو عشقی که در جانی فتد.
عمو محسن
نهم شهریور 93
09153093733
در مورذ این عکس:
با نفسم و عزیز دلم جواد نادری (فوق لیسانس ریاضی و استاد زبان فرانسه) پس از هفت ساعت پیاده روی در دره های و کوه های پیرامون بینالود به این نقطه رسیدیم جواد جان نمی داند که هشت ساعت دیگه همم طبیعت گردی داریم و داره خوش و بش می کنه منم هیچی از راه نمی گم که حالشو ببره فعلا و گپ بزنیم. آنروز پس از پانزده ساعت در طبیعت و کوه و دره بودن به خانه برگشتیم.
 
 
 
محسن موسوی زاده


Mashhad  Travel Guide, Mashhad Vacations, Tourism and Mashhad, Iran Travel  Reviews, Mashhad Tourism Guide, Mashhad Health Tourism Guide, Mashhad   Tourist attractions, Iran - Khorasan Tourist Attractions, Mashhad Hotels ,Khorasan geography,  ,    جقرافیای خراسان ، مرجع  و رفرنسی برای گروه  های جغرافی  و آژانس های گردشگری و کار گروه های گردشگری سیاحتی و زیارتی و مراکز دانشگاهی و آموزشی  مشهد خراسان رضوی شمالی جنوبی ایران ,  Mashhad Hotel, Motel & Travel Guide, Iran, سازمان گردشگری مشهد, at a glance,